قسمت دوم/

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

همین گیاهان که نبودشان ممکن بود باعث نابودی بشر شود، گاهی آنقدر عجیب‌اند که باعث ترس افراد می‌شوند. در اینجا بعضی از این گیاهان را با هم مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوانبیشتر مواقع ما انسان‌ها علاقه زیادی به گیاهان و گل‌ها داریم.

نه تنها رویاندن گل‌ها در خانه یا باغ باعث خوشحالی ما می‌شود، بلکه اکسیژنی که از آن‌ها می‌گیریم علاوه بر مصرف خوراکی آن باعث به ما کمک شایانی می‌کند.

اما همین گیاهان که نبودشان ممکن بود باعث نابودی بشر شود، گاهی آنقدر عجیب‌اند که باعث ترس افراد می‌شوند. در اینجا بعضی از این گیاهان را با هم مشاهده می‌کنیم.

1.    گیاه بیسبالی: این گیاه به خاطر ظاهر زیبا و ویژه‌اش این چنین نامیده شده‌است.  البته همین ظاهر زیبا او را در معرض خطر چیده شدن توسط انسان‌ها قرار داده که این موضوع باعث شده قوانینی برای حفظ این گیاه وضع و چیدن آن ممنوع اعلام شود.

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

2.    نیلوفرآبی بزرگ(Victoria Amazonica): راه رفتن روی نیلوفر آبی چیزی است که همیشه در کارتون‌ها نشان می‌دهند. اما این نیلوفرهای آبی بزرگ نه تنها راه رفتن بر روی آن‌ها را ممکن ساخته، بلکه خیلی‌ها روی آن دراز کشیده و می‌خوابند.

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

3.    درخت بطری‌ای: از آنجایی که درختان هم نوعی گیاه محسوب می‌شوند، به این درخت اشاره می‌کنیم. این درخت شبیه بطری است و 80 گالون آب را در خود جای می‌دهد. این درخت خاص در ماداگاسکار، آفریقا و استرالیا رشد می‌کند و می‌تواند عمر 500 ساله داشته باشد.

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

4.    هاگوید غول‌پیکر: گیاهانی که تا الان به آن‌ها اشاره کردیم با لمس کردن مشکلی ایجاد نمی‌کنند جز این گیاه. این گیاه به راحتی به سمت انسان خم می‌شود و بعد از برخورد با پوست مواد شیمیایی تولید کرده که باعث سوزاندن پوست می‌شود.

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

5.    تمشک هیمالیایی: برای اکثر ما اتفاق افتاده که تیغی دردستمان فرو رود اما بعد از یک یا دقیقه مشکل پیش آمده رفع می‌شود. اما اگر دست شما با تیغ این تمشک برخورد کند متاسفانه راهی بیمارستان خواهید شد.

عجیب‌ترین گیاهان دنیا+تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار