رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیا هنوز ماهیت و حاکمیت ولایت فقیه را نشناخته است.

دنیا هنوز ماهیت و حاکمیت ولایت فقیه را نشناخته است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمد یزدی در اختتامیه نوزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری که امروز عصر 19 اسفندماه برگزار شد، اظهار داشت: نظام حاکمیت ولایت فقیه از نظر دنیا، نظام متحدث است و هنوز دنیا ماهیت و هویت حاکمیت را آنطور که باید نشناخته است شاید در داخل نیز نشناختند و یا نمی‌خواهند بشناسند.

وی در ادامه افزود: امام به عنوان مؤسس این نظام فرمودند ماهیت ولایت فقیه همان ماهیت حاکمیت پیامبر و امیرالمومنین(ع) است.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه دو وظیفه برای مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی مشخص شده اما زائد بر آن مراقبت از حاکمیت ولایت فقیه نیز یکی دیگر از وظایف مجلس خبرگان رهبری است، گفت: در داخل و خارج به دنبال این بودند که حکومت به دیگر حکومت‌هایی که در دنیا وجود دارد، تبدیل شود در حالی که ادارات و سازمان‌ها بدون ارتباط با ولایت فقیه مشروعیت ندارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حمایت، همراهی و پشتیبانی مردم، ادامه داد: اگر کل نظام  با ولایت فقیه مرتبط نباشد مشروعیت ندارد.

وی اظهار داشت: جایگاه مجلس خبرگان در طول رهبری و یا عرض رهبری است اما بنده فکر می‌کنم در طول رهبری است چرا که انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگان صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس خبرگان رعایت از هویت و ماهیتی است که به دیگر سیستم‌های حکومتی در دنیا تبدیل نشود.

آیت الله یزدی خطاب به اعضای خبرگان گفت: اکثریت دوره بعدی خبرگان از همفکران شما هستند که به مسئله ولایت فقیه و مسئله فقهی ما معتقدند و دوره پنجم طبق قانون کار خود را شروع خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ اجلاسیه  بعدی مجلس خبرگان رهبری در روزهای چهارم و پنجم خرداد برگزار می‌شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
سرباز امام خامنه ای
راه امام شهیدان انقلاب را تا اخرین قطره خون ادامه خواهیم داد
آخرین اخبار