شهردار تهران گفت: طول تونل حکیم بیش از دو کیلومتر است و در اواخر بهار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از فاز دوم دریاچه شهدای خلیج فارس  و 50 پروژه فرهنگی، اجتماعی،‌عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری منطقه 22 که امروز(چهارشنبه) در مجموعه شهدای خلیج فارس با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان شهری برگزار شد با بیان این‌که مجموعه مدیریت شهری توانسته خدمات مختلفی را به مردم در سطح شهر ارائه دهد، اظهار داشت: در بعضی از مواقع اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که شان مردم این شهر نیست.

وی با اشاره به اتفاق‌های خوبی که در منطقه 22 رخ داده است، تصریح کرد:در برخی از مواقع انتقادهایی به ما می‌شود که چرا در منطقه 22 بلند مرتبه سازی اتفاق می‌افتد و ما در پاسخ به این مسئله می‌گویم که ما قوانین و مقررات را برای برطرف کردن برخی از مشکلات اجرایی خواهیم کرد.

قالیباف با تاکید بر این‌که در برخی از مواقع ممکن است به برخورد قانون هم انتقادهایی شود، گفت: اگر در برخی از انتقادهای قانونی  هم مشکلاتی وجود داشته باشد ما آن را می‌پذیریم و اگر در قانون و مقررات هم مشکلی باشد ما آن را اصلاح خواهیم کرد.

 وی با بیان این‌که در حوزه آب وفاضلاب منطقه 22 با همکاری وزارت نیرو توانستیم مشکلاتی را حل کنیم، یاد آور شد: امروز بخش شرقی مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس افتتاح شد تا تفرجگاه محیط خوبی برای اوقات فراغت غنی شده شهر تهران باشد.

شهردار تهران با تاکید بر این‌که در برخی از مواقع نیروهای بیرون  و درون مجموعه که در حال انجام فعالیت‌های بزرگ هستند  از عاقبت کار احساس نگرانی می‌کنند، افزود: من بر این باورم و به آن‌ها می‌گویم شما که تا اینجای کار را انجام داده‌اید پس با تلاش وکوشش کار را به پایان برسانید.

قالیباف ادامه داد: روزی که تصمیم برای احداث دریاچه شهدای خلیج فارس گرفتیم با سختی‌ها و زحمات زیادی همراه بودیم اما توانستیم این پروژه را به خوبی به اتمام برسانیم.

وی به مشکلات موجود در کشور  ایران و برخی از کلان‌شهر های دیگر اشاره کرد و افزود: امروزه این مشکلات بر اعصاب و روان مردم اثرهای زیادی گذاشته است و به همین منظور احداث مجموعه ورزشی، مجموعه آبی، فضای سبز برای گذراندن اوقات فراغت مردم یک امر درونی محسوب می‌شود.

شهردار تهران با بیان این‌که برای ساخت مجموعه‌های ورزشی و... انتقاد‌هایی به ما می‌شود ، گفت: برخی‌ هم می‌گویند به جای ساخت این مجموعه‌ها یک واحد مسکونی کوچک بسازیم تا جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند اما من بر این باورم که ساخت واحد مسکونی در اولویت است اما نمی‌شود در شهر تفرجگاه‌هایی ایجاد نکرد.

قالیباف به استفاده درست از تسهیلات در بهره بردای مجموعه‌ها و همچنین احداث اشاره کرد و افزود: بهره برداری و نگهداری یک مجموعه درست از ساخت یک مجموعه مهم‌تر است.

وی با بیان این‌که  مجموعه آبی دریاچه شهدای خلیج فارس 130 هکتار زمین دارد ،تصریح کرد: شهرداری این زمین‌ها را خریداری کرده و به همین منظور باید در بهره برداری از آن به بهترین شکل ممکن از جهت فرهنگی، اقتصادی استفاده کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر این‌که در حوزه اقتصادی نباید با یک نگاه منفعت گرانه به این دریاچه نگاه کنیم، گفت: امروزه خانواده‌ها در شرایط سخت اقتصادی هستند به همین منظور نباید به آن‌ها فشار بیاوریم بلکه باید یک محیط فرهنگی خوب را ایجاد و به درستی آن را حفظ کنیم.

قالیباف با اشاره به اتوبان شهید حکیم بیان کرد: طول تونل حکیم بیش از دو کیلومتر است و در اواخر بهار افتتاح می‌شود .

*دو طبقه شدن بزرگراه شهید همت بعید است

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح فاز دوم دریاچه خلیج فارس و 50 پروژه فرهنگی و ترافیکی با اشاره به افتتاح فاز دوم دریاچه اظهار داشت: این بخش از دریاچه در ایام نوروز مورد استقبال گسترده شهروندان و میهمانان شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با افتتاح ضلع جنوبی دریاچه در قالب فاز سوم همزمان با افتتاح تونل حکیم و ادامه این بزرگراه به طول 10 کیلومتر جاده‌ی قدیم و مخصوص کرج به بزرگراه حکیم متصل خواهند شد، افزود: روند ساخت و سازها در منطقه 22 تهران بر اساس ‌ طرح تفصیلی ویژه این منطقه خواهد بود و به زودی این طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب می‌رسد و ادامه روند ساخت و سازها نیز بر اساس این طرح انجام خواهد شد. 

شهردار تهران تاکید کرد: در افق 1404 برای این منطقه جمعیت بیش از 700 هزار نفر در پیش‌بینی شده است.

قالیباف با اشاره به اردوگاه شهید میرحسینی که برای اسکان‌های نوروزی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این اردوگاه در منطقه 22 برای پذیرایی از مسافران نوروزی تجهیز شده تا با مشکلی رو به رو نشوند.

وی با بیان اینکه توسعه اماکن تفرجگاهی در منطقه 22 مهمترین موضوع قابل پیگیری در این منطقه است، تاکید کرد: از این به بعد سیاست‌ها در این منطقه به سمت اجاره‌ مکان‌های تفرجگاهی خواهد بود.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدواریم برای اوقات فراغت مردم بتوانیم اماکن تفریحی خوبی را در این منطقه احداث کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار