فرماندار مشهد خستگی هیات اجرایی و نقص قانون انتخابات را عامل اصلی اختلاف آراء پس از بازشماری اعلام کرد.

خستگی هیات اجرایی عامل اصلی اختلاف آراء!به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، فرماندار مشهد صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها نتایج بازشماری آراء حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

رضا منصوری با بیان اینکه دو گروه به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، گفت: 6 نفر از نامزدهای مستقل و ائتلاف 5 نفره اصلاح طلبان خواستار بازشماری آراء و تطبیق نتیجه برخی از صندوقها با سامانه تجمیع آراء شدند.

وی با اشاره به درخواست معترضین مبنی بر تطبیق آرائ 84 صندوق با نتیجه سامانه تجمیع، افزود: پس از تطبیق اصلاحات لازم انجام و در مرسه مرحله 190 نفر، 38 صندوق را در حضور نمایندگان معترضان و قائم مقام ستاد انتخاباتی امینی که سابقه تصدی در 7 فرمانداری در استان را دارد، بازشماری شد.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه هرچند در تعداد آراء بازشماری شده با آمار قطعی اعلام شده اختلافاتی وجود دارد، گفت: پس از بازشماری آراء ده نفر اول حوزه انتخابیه مشهد و کلات به نسبتهای مختلف افزایش یافت ولی تغییری در نتایج انتخابات مشهد و کلات و ترتیب افراد راه یافته به مجلس دهم حاصل نشد و اختلاف آراء نفر ششم با نفر پنجم پس از بازشماری 10 درصد صندوقها و تطبیق نتایج 84 صندوق با سامانه تجمیع، کماکان 52 هزار رای باقی ماند.

منصوری علت این اختلاف آراء قبل و بعد از بازشماری را اشتباه در وارد کردن آراء در صورتجلسات و جابجایی آراء اعلام کرد و آن را ناشی از خستگی افراد حاضر در هیات اجرایی دانست.

وی اشکالات و نقایص قانون انتخابات را علت اصلی این اختلاف آراء برشمرد و افزود: اینکه قانون اجازه نمی دهد اخذ رای پس از ساعت 24 روز رای گیری ادامه داشته باشد؛ یا پس از آغاز شمارش آراء این روند متوقف شود، از نقایص قانون است که باید برای برگزاری انتخابات دور بعد برطرف شود.

فرماندار مشهد تقسیم بندی مشهد به 20 ناحیه جغرافیایی و استقرار 60 صندوق در هر ناحیه و شمارش و تجمیع آراء در نواحی را در انتخابات مشهد با هزار و 159 صندوق رای ضروری دانست.

منصوری به تائید بازشماری آراء توسط هیات نظارت بر انتخابات و صحت انتخابات استان اشاره و تصریح کرد: افرادی که به نتیجه این بازشماری اعتراض دارند شکایت خود را با مراجعه به شورای نگهبان پیگیری کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.