خوزستان باید در بحث حمل و نقل به صورت ویژه در یک پکیج خاص دیده شود زیرا 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور در جاده‌های استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی شعار سفرهای نوروزی سال 95، نوروزی شاد با سفرهای ایمن است.

احمد سیاحی افزود: تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در جهان به ازای هر 10 هزار نفر 9 نفر، در کشورهای اروپایی 13 نفر و در کشور جمهوری اسلامی 37 نفر است.

سیاحی بیان کرد: همه دولت‌ها وظیفه دارند که کلیه زیرساخت‌های امنیتی و رفاهی را برای مردم ایجاد کنند و موضوع ارتقای ایمنی راه‌ها و تامین آسایش در راه‌های کشورها یکی از وظایف اولیه دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ارتقای ایمنی راه‌ها با جدیت از سوی استاندار خوزستان پیگیری می‌شود و ما شاهد اهتمام ویژه و جدی سایر اعضای کمیسیون ارتقای امنیت راه‌ها در استان هستیم.

سیاحی تصریح کرد: خوزستان باید به صورت ویژه در یک پکیج خاص دیده شود زیرا 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور در جاده‌های استان انجام می‌شود و همچنین وجود 8 بندر، 2 پایانه مرزی و سهم استان در صادرات و واردات و دیگر بخش‌ها از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: خوزستان سالانه میزبان حدود 3 میلیون 600 هزار نفر زائران راهیان نور است و علاوه بر کارهای انجام شده قبلی همچنان جا دارد که اقدامات دیگری در زمینه جاده‌ها انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به عوامل تأثیرگذار در تصادفات گفت: انسان 52 درصد، جاده 30 درصد، وسایل نقلیه 13 درصد و سایر عوامل 5 درصد در ایجاد تصادفات موثر هستند.

سیاحی ادامه داد: کمیسیون ارتقای ایمنی راه‌های خوزستان در مقوله انسان و جاده اقدامات بسیار مهمی انجام داده است و در سال گذشته برای 1650 نفر از بهیاران، پرستاران، فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی، کلاس های آموزشی برگزار شد.

وی عنوان کرد: تلاش و همکاری پلیس راه و راهور مبنی بر آموزش‌های جدی در صدا و سیما و مدارس به این دلیل است که اصل مطلب در این زمینه، آموزش است و امروز با اعداد و ارقام می‌توان ثابت کرد که استان خوزستان با همه محدودیت‌ها، کمبودها و مشکلات و نواقصی که وجود دارد، می‌تواند در بخش پلیس راه رتبه اول را کسب کند.

سیاحی با بیان اینکه هر فردی که در جاده‌های خوزستان تردد می‌کند باید شاهد جاده‌هایی ایمن باشد، گفت: در سال 92 تعداد کشته‌های درون شهری استان که مورد تأیید پزشک قانونی و پلیس راه و راهور نیز است، 236 نفر بوده است و سال 93 با 207 کشته، کاهش 29 نفری تلفات حوادث رانندگی شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، سفر ، ایمنی ، حمل ، پکیج ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.