کارگروه حفظ ایمنی آب آشامیدنی در استان با حضور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ عطاپور مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه ایمنی آب آشامیدنی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: کارگروه حفظ ایمنی آب شرب در شهرستان ارومیه فعال شده و در شهرستان هایی که احتمال آلودگی آب آشامیدنی وجود دارد، این کارگروه فعال می شود.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در حوزه حفظ سلامت مردم بسیار حساس است، افزود: کارگروه حفظ ایمنی آب آشامیدنی استان در هر سه ماه یک بار موظف به ارائه گزارش جامع است.

وی بیان کرد: ریاست این کارگروه در شهرستان ها را فرماندار همان شهرستان بر عهده دارد که در صورت لزوم استانداری و شهرداری نیز همکاری های لازم را به عمل خواهند آورند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی، رابطه کمبود منابع آبی و آلودگی آب شرب را یک رابطه مستقیم دانست و ادامه داد: در هر منطقه ای که با کمبود آب مواجه بودیم، کیفیت آب آشامیدنی افت داشته است و در همین راستا مقابله با کم آبی برای بالا بردن سطح کیفی آب آشامیدنی ضروری است.

عطاپور با تاکید بر ضرورت آموزش دهیاران در بحث حفظ بهداشت آب آشامیدنی گفت: یکی از عوامل مهم آلوده کننده آب رودخانه ها و سدها، فاضلاب های روستایی است که این امر بیانگر توجه ویژه به این حوزه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.