نامزدهای پیشتاز دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی ایالت میسیسیپی به پیروزی رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه خبری «سی اِن اِن» ، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌ایالتی میسیسیپی به پیروزی رسیدند. انتخابات درون حزبی روز سه‌شنبه همچنین در ایالت میشیگان در شمال آمریکا برگزار  شد که در میان جمهوری‌خواهان، ترامپ پیروزی را از آن خود کرد. "برنی ساندرز،" از  نامزدهای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت میشیگان به پیروزی غیر منتظره ای دست یافت.

برنی ساندرز موفق شد با پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات، به تلاش هایش برای راهیابی به کاخ سفید جان تازه ای بدمد. با این همه و با وجود پیروزی ساندرز در میشیگان،‌ هیلاری کلینتون در انتخابات درون حزبی در می سی سی پی به لطف کسب آرای سیاه پوستان به پیروزی آسانی دست پیدا کرد و  بدین ترتیب کلینتون و ترامپ به رویارویی در انتخابات نهایی نزدیکتر شدند.

رای دهندگان جمهوریخواه روز سه شنبه همچنین در دو حوزه «آیداهو» و «هاوایی» رای می دهند.

با احتساب نتیجه انتخابات روز سه شنبه ایالت می سی سی پی ، ترامپ تا کنون در 13 ایالت و در حزب دموکرات نیز کلینتون تا کنون در 12 ایالت پیروز شده است و تا این مرحله این دو تن بخت های اول کسب نامزدی نهایی دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده آمریکا به شمار می روند.

نتیجه نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد برتری ترامپ از زمان آغاز انتخابات درون حزبی آمریکا، کاهش یافته است و این حزب اکنون به شدت درباره نامزدی وی به دو دسته تقسیم شده است.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد ترامپ حمایت 34 درصد از جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوری خواه را در اختیار دارد. سناتور تد کروز رقیب ترامپ 25 درصد، سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا حمایت 18 درصد و جان کاسیچ فرماندار اوهایو حمایت 13 درصد از این رای دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

فاصله بین ترامپ و کروز از 16 درصد در ماه ژانویه به 9 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

در رقابت دموکرات‌ها نیز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنان از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت پیش است اما فاصله وی از رقیبش کمتر شده است.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می دهد کلینتون حمایت 49 درصد از رای دهندگان دموکرات و افراد مستقل متمایل به دموکرات را در اختیار دارد و رقیبش سندرز حمایت 42 درصد از این افراد را به دست آورده است.

بر اساس نتایج، تد کروز در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیداهو به پیروزی رسید.

شبکه‌های تلویزیونی آمریکا روز چهارشنبه گزارش دادند دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در هاوایی برنده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
امثال ترامپ در امريكا كه غرب وحشي وحشي هستند زياد يافت ميشوند كشوري كه اصالت ندارد هر گوشه آن با فرهنگ متفاوت و خوي متفاوت است از آن چي در ميآيد ترامپ آلماني الاصل كي است ؟چطور مردم آمريكا به خوي وحشي او بها ميدهند چونكه او خوب ميداند مردم امريكا خوي وحشيگري و درند خويي را دوست دارند اين مسئله را در كشتي كج آنها كه پخش ميكنند به عين ببينيد كه چطور خود تماشاگران مثل خود كشتي گيران از خشونت خوششان ميآيد ترامپ هم رئيس جمهور اين مردم غرب وحشي بشود ببينيم چكار ميكند آيا او از خانواده بوش وحشي تر است ؟ دنيا خواهد ديد ايران با داشتن مرداني كه از مردن نميترسند و شهادت را افتخار ميدانند امثال ترامپ را خيلي وقتها به عقب رانده اند و اين سرو صدا ها مردم ايران را به وحشت نمي اندازد
آخرین اخبار