رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از چاپ و انتشار کتاب عروسک های نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محسن جاوری با اعلام مطلب فوق افزود: این کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان توسط امیر سهرابی مدیر موزه اسباب بازی و عروسک کاشان نوشته و منتشر شده است.

مدیر موزه عروسک و اسباب بازی کاشان نیز با تاکید بر اینکه در بین عروسک های کهن و سنتی ایران شش عروسک مرتبط با نوروز در مناطق مختلف ایران شناسایی شدند افزود: دراین کتاب این شش عروسک در غالب ترانه های کودکانه سروده شده اند و کودکان را با مناسبت،روش ساخت و فضای مراسمی و کارکردی عروسک ها درنوروز آشنا می کنند.

امیر سهرابی ادامه داد: تصویرگر این مجموعه خانم هماخسروی هستند و خانم حمیرامحب علی نیز در ویرایش و سرایش ترانه ها همکاری کرده اند.

مشاور امور کودک و نوجوان اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در پایان اذعان داشت:این مجموعه با حمایت مرکزمیراث ناملموس تهران و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منتشر شد و در دو برنامه «پنل تخصصی عروسک های بومی و نوروزی »و «همایش ملی نوروز »به شرکت کنندگان اهداشد.

یاد آور می شود اجرای برنامه ویژه معرفی و ساخت عروسک های نوروزی در نوروز 95 در موزه اسباب بازی و عروسک کاشان برای کودکان وخانواده ایشان انجام می شود. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.