فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیار، از اعطای 14 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرگرد پاسدار حسن بهرامی گفت: بسیج سازندگی این ناحیه، در راستای برنامه های ابلاغی برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و پیشرفت و خودکفایی کشور، به 80 نفر از بسیجیان، تسهیلات و مشاوره داده است.
 
وی افزود: تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده به بسیجیان، برای طرح های تولیدی مانند اصلاح باغات، کشت زعفران، پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، پرورش دام، پرورش شتر مرغ، پرورش قارچ، پرورش ماهی، بسته بندی نان، ترشیجات، پولک و نبات، و ... می باشد.

بهرامی اضافه کرد: دوره های آموزشی اقتصاد مقاومتی شامل پرورش دام سنگین، زعفران، شتر مرغ و ... نیز توسط جهاد کشاورزی برای 200 نفر از بسیجیان شهرستان برگزار شد.

وی، توجه به ظرفیت های بومی محلی را یکی از راه های افزایش تولید ملی دانست که در توسعه منطقه و بهبود سطح معیشت مردم نقش مهمی دارد.

کیار، با 56 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار