مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‌شرقی از تصویب 18 طرح اشتغال‌زایی روستایی در سطح استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایرج مرندی در نشست هم‌اندیشی بخشداران و دهیاران منتخب استان، اظهار داشت: در راستای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، در حدود 90 طرح از طریق فرمانداری‌ها به دفتر امور روستایی استانداری ارسال شد که با تشکیل 17 جلسه کارشناسی کمیته اجرایی، در نهایت 10 طرح مشارکتی و هشت طرح غیرمشارکتی به تصویب رسید.

وی با بیان این که طرح‌های مزبور در مرحله تخصیص تسهیلات هستند، افزود: طرح‌های تولید انواع کاغذ، احداث مجتمع رفاهی، تولید فرآورده سیب‌زمینی، احداث کارخانه خوراک دام، پرورش مرغ مادر گوشتی، تولید و بسته‌بندی ترشیجات و شوری‌جات، تولید محصولات بهداشتی، تولید آرد سیلوها و ذخیره‌سازی غلات، تولید و بسته‌بندی آب معدنی از جمله طرح‌های غیرمشارکتی مصوب هستند.

وی همچنین از احداث سردخانه، شرکت خدمات فنی مهندسی، تولید و مونتاژ باطری، پرورش گاو شیری اصیل، احداث سردخانه و بسته‌بندی، احداث مجتمع گردشگری و رفاهی، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی، تولید پانل پی.وی.سی و احداث انبار چند منظوره به عنوان طرح‌های مشارکتی مصوب یاد کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‌شرقی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد روستاها باید فعال‌تر شود و با توجه به این که وضعیت اعتبارات دولتی محدود است دولت قصد دارد مشارکت روستاییان را در اجرای طرح‌های عمرانی جلب کرده و روستاییان را در پروسه تولید شرکت دهد.

وی اذعان داشت: 80 درصد منابع مالی طرح مشارکت مردم، به پروژه‌های مشارکتی و تنها 20 درصد به پروژه‌های غیرمشارکتی تعلق خواهد گرفت و سقف سرمایه‌گذاری مشارکتی در طرح‌های 25 نفره، 750 میلیون تومان است.

مرندی ادامه داد: در طرح‌های 50 نفره سقف سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان، 100 نفره 2 میلیارد تومان، 150 نفره سه میلیارد تومان و 200 نفره چهار میلیارد تومان است.

وی اعلام کرد: حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات طرح‌های مشارکتی آماده توزیع است و روستاییان باید این فرصت را غنیمت شمرده و نهایت بهره را از این موقعیت برای اشتغال‌زایی روستایی و بهبود وضعیت اقتصادی روستاها ببرند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.