رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت: 60 هزار راس دام این شهرستان به بیماری تب برفکی مبتلا و تعدادی از دام ها هم بر اثر ابتلا به این بیماری تلف شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز، محسن ورجاوند تعداد دام شهرستان دزفول را بین 380 تا 400 هزار راس اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 60 هزار دام از 150 گله به بیماری تب برفکی مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه بیش تر دام های بیمار از شهرهای الیگودرز و ازنا وارد استان خوزستان شده اند افزود: دام های بالغی که به تب برفکی مبتلا می شوند زنده می مانند اما احتمال تلف شدن بره ها وجود دارد.

رییس اداره دامپزشکی دزفول خاطرنشان کرد: برای کنترل این بیماری حدود 57هزار راس دام عشایر و بومی منطقه در دزفول با مشارکت بخش خصوصی واکسینه شدند و واکسیناسیون مابقی نیز همچنان ادامه دارد.

ورجاوند با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی در دزفول هنوز کنترل نشده است اذعان داشت: بیماری تب برفکی دام های نشخوارکننده را مبتلا می کند و علایم آن ایجاد زخم در دهان و سم چهارپایان می باشد.

وی بیان کرد: در دام های سنگین نیز علایم این بیماری بیش تر زخم دهانی است اما در دام های سبک مانند گوسفند و بز بیش تر پاها درگیر می شوند و بره ها نیز به دلیل مشکلات قلبی تلف می شوند.

شایان ذکر است تب برفکی بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و در انسان مشکلی ایجاد نمی کند.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.