رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: 10 زیستگاه سمندر امپراطور در شمال خوزستان شناسایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز، فرهاد قلی نژاد بیان کرد: از آنجا که تعدادی از زیستگاه های سمندر امپراطور در شمال خوزستان واقع اند در راستای حفاظت از گونه مذکور همه ساله اقدامات آموزشی و حفاظتی با همکاری تشکل های مردمی محیط زیست در دزفول برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال و ایام نوروز افراد سود جو برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست مبادرت به زنده گیری و فروش برخی گونه های حیاط وحش نظیر سمندر امپراطور می کنند که این اقدام علاوه بر کاهش جمعیت این گونه نادر جانوری موجب مرگ و میر آن می شود.

قلی نژاد افزود: گونه دوزیست سمندر امپراطور یکی از گونه های مهم جانوری فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت می باشد که این گونه برای اولین بار در سال 1938میلادی در منطقه شهبازان کشف و شناسایی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول آبشار شوی، هفت تنان، دژ محمدعلی خان، لنگر کوه، باریکاب، دشت لاله، منگره را از جمله زیستگاه های سمندر امپراطور در استان خوزستان معرفی کرد بیان داشت: علاوه بر استان لرستان احتمال زیست این گونه نادر جانوری در سایر زیستگاه های کوهستانی شمال و شرق خوزستان نیز وجود دارد که نیازمند بررسی بیش تر است. 

سمندر امپراطور یکی از گونه های در خطر انقراض بوده که زیستگاه آن در ایران محدود به شمال خوزستان و جنوب لرستان می باشد و از 18 زیستگاه سمندر امپراطور10زیستگاه آن در شمال استان واقع است.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.