معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند گفت: موقعیت جغرافیایی این منطقه با تصاویر هوایی و مدل های سه بعدی ثبت و ضبط می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز، موعود شمخانی از ورود تکنولوژی جدید در تهیه نقشه های دقیق و استاندارد از محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد.

وی در این خصوص بیان داشت: امروزه تهیه نقشه با مقیاس و مشخصات استاندارد، از مهم ترین عوامل و ابزارهای برنامه ریزی و مدیریت هدفمند یک منطقه محسوب می شود و به نوعی ابزاری برای توسعه به حساب می آید.

شمخانی افزود: به علت ویژگی ها و محدودیت های مرزی منطقه آزاد اروند، موضوع تهیه نقشه جامع و مطابق با استاندارد های بین المللی با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از تلاش های مستمر و پیگیری به منظور رفع معضلات پیش رو با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور برای اولین بار، مساحتی در حدود ۳۷ هزار  هکتار از اراضی خود را  با استفاده از لیزر اسکن و تصاویر هوایی، جهت تهیه نقشه پایه، تصاویر هوایی و مدل سه بعدی(3) تحت پوشش قرار خواهد داد.

معاون فنی و زیربنایی با بیان اینکه استفاده هم زمان از لیزر اسکن هوایی به همراه تهیه تصاویر هوایی رنگی، جدیدترین و به روز ترین روش در تهیه نقشه پایه در مقیاس های متفاوت است، اذعان داشت: به همین منظور تفاهم نامه ای با همکاری مشترک سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور منعقد گردید که طی آن به مدت 5 ماه پرواز پهپاد در تمامی محدوده منطقه آزاد اروند صورت پذیرد و هم زمان با پرواز، نقشه پایه شهری به کمک لیزر اسکن هوایی تهیه شود.

موعود شمخانی بیان کرد: این اقدام با هماهنگی مدیریت اطلاعات جغرافیایی و شهرسازی معاونت فنی و زیربنایی سازمان صورت پذیرفت و ما مفتخر هستیم، همگام با روش های روز دنیا در راستای نقشه برداری عمل می کنیم و امید است در سال های آتی کامل ترین مرجع اطلاعات مکانی و جغرافیایی از منطقه آزاد اروند تهیه شود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار