مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر بندرعباس گفت: صادرات در بندر شهید باهنر بندرعباس از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 برابر شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بندرعباس،  محمد محسنی افزود : در این مدت بیش از 100 هزار و 300 تن کالای نفتی از این بندر به خارج از کشور صادر شده است .
وی گفت: مهم ترین کالای نفتی صادراتی ،قیراست که از این بندر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می شود.
وی میزان کالاهای غیر نفتی صادراتی را بیش از یک میلیون و 180 هزار تن عنوان کرد و گفت : مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند است .
مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر بندرعباس افزود : از ابتدای امسال تاکنون بیش از 53 هزار و 500 تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شده است که70 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است .
محسنی گفت : برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری مهم ترین کالاهایی است که از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند وارد شده است . انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.