دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی خطاب به اعضای حزب کنگره ملی سودان، درگذشت دکتر حسن الترابی، رهبر این حزب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله اراکی در پیامی خطاب به اعضای حزب کنگره ملی سودان، درگذشت دکتر حسن الترابی، رهبر این حزب را تسلیت گفت. در پیام آیت الله اراکی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر حسن الترابی، اندیشمند بزرگ اسلامی و دبیرکل این حزب، آمده است: با وجود دیدگاه‌های مختلف درباره این رهبر فقید، شکی نیست که این مرد بزرگ، یکی از انسان‌های سرشناس امت اسلامی از جهت نوع اندیشه، مواضع مشخص و تلاش بی‌شائبه برای دور کردن کشور خود و  دیگر کشورهای جهان اسلام از تنگنای تعصبات و تفرقه‌های طایفه‌ای و قومی بوده است.

ایشان سمبل گشاده رویی، همراهی با زمانه، اخلاص و رهایی از فریبنده‌های دنیایی چون پول و ثروت بود و در راه اخلاص و حفظ استقلال شخصیت خود بسیار بردباری داشت. خداوند بهترین پاداش ها را به او عطا فرماید و از خداوند متعال می خواهیم که شاگردان و دوستان او، راه آن رهبر فقید را ادامه دهند و خداوند متعال مغفرت و علو درجات به ایشان عطا فرماید.

در انتهای این پیام آمده است: ما به شما اعضای حزب و خانواده این رهبر فقید و همچنین به ملت سودان و امت اسلامی تسلیت می‌گوییم و آرزو داریم که جای خالی او در این مسئولیت بزرگ پر شده و اهدافش به خواست خدا محقق شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار