استاندار اردبیل گفت: اگر بخواهیم اقتصادمان در برابر پیش آمدهای جهانی و منطقه‌ای محافظت شود باید تدبیری کنیم که این حوزه ، متکی به پشتوانه های ملی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: اگر در بحث کلان اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده‌ به دقت توجه کنیم، به خوبی می‌توانیم با پیش‌برد این اهداف به توسعه و پیشرفتی بی‌نظیر دست یابیم.

وی با اشاره به این که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب می‌شونددر برابر هر نوع فشار اقتصادی به خوبی عمل کنیم، گفت: یکی ازضروریات این عرصه، نگاه جامعه‌ اداری و اجرایی ماتغییر یابد تا متعاقب آن، رفتارها نیز عوض شوند و بتوانیم گام‌های موثرتری در خصوص اقتصاد مقاومتی برداریم.

استاندار اردبیل با بیان این که یکی از مهم‌ترین مباحث در امر اقتصاد مقاومتی مساله‌ تأمین منابع مالی است، افزود: در این خصوص باید دوره‌های آموزشی متعددی برگزار شوند تا با استفاده از دانش روز و تجربیات دیگران بتوانیم منابع مالی مطلوبی را در جهت دست یافتن به اهداف و اجرای پروژه‌های مهم استانی جذب کنیم.

خدابخش ایجاد صندوق توسعه‌ ملی را یکی از راه های دست یابی به اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: با ساختار موجود، نمی‌توانیم به نحو مناسب در راستای پیاده ‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم .

وی بر تدوین برنامه کلان برای استان در این خصوص تاکید و خاطرنشان شد : با بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه‌ها، اقتصاد دانش‌بنیان، پژوهش و سایر اقدامات علمی و تجربی باید شیوه‌های جدیدی را در جهت تسریع و تسهیل اجرای برنامه‌ها در پیش گیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تحقق ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.