در ادامه سیاست‌های آنکارا در قبال رسانه‌های مخالف، دولت ترکیه دفتر خبرگزاری "جیهان" را نیز به تصرف خود درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، خبرگزاری جیهان با انتشار یک بیانیه اعلام کرد مقامات دولتی ترکیه دفتر این خبرگزاری را به تصرف خود درآورده‌اند.

با تداوم سیاست سرکوبگرانۀ دولت ترکیه در قبال رسانه‌های حامی فتح‌الله گولن، شخصیت مذهبی این کشور، پس از تصرف دفتر روزنامۀ زمان، نشریۀ پر تیراژ مخالف دولت، مأمورین دولتی خبرگزاری جیهان را نیز تصرف کردند.

خبرگزاری جیهان اواخر روز دوشنبه (17 اسفند) در وبسایت خود نوشت یک دادگاه در استانبول به درخواست دادستان دولتی مدیری برای ادارۀ این خبرگزاری منصوب خواهد کرد.

نیروهای پلیس ترکیه روز جمعه (14 اسفند) نیز به ساختمان روزنامه زمان و همچنین افرادی که بیرون این ساختمان تجمع کرده بودند، حمله کردند.

دو روز پس از این اقدام، عوامل هوادارِ دولت ترکیه امور روزنامۀ زمان را بر عهده گرفتند و اخباری با موضوع حمایت از رئیس جمهور این کشور جای مطالب انتقادی این نشریه را گرفت.

مصادرۀ اصلی‌ترین روزنامۀ مخالف دولت ترکیه موجب برگزاری تظاهرات سراسری در این کشور شد و نیروهای پلیس با خشونت و توسل به گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش معترضان را متفرق کردند.

روزنامۀ زمان و خبرگزاری جیهان هر دو زیر نظر گروه رسانه‌ای فضا اداره می‌شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار