همزمان با 4 شهر کشور ، طرح پیشگیری و کنترل بیماری ها غیر واگیردر" اپن" درشهرستان بافت در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رئیس مرکز بهداشت و درمان بافت ، گفت :با تغییر رویه زندگی و کاهش تحرک بروز برخی بیماریهای غیرواگیر در کشور سبب شده است سازمان جهانی بهداشت با همکاری مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بعد از تصویب و تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر ، اقدام به اجرای برنامه در ۴ شهر ایران کند. .

دکتر رفیع پور افزود: یکی از علل انتخاب شهرستان بافت به همراه سه شهر دیگر کشور برای اجرای این طرح،محرومیت بوده است .

وی گفت:شهرهای بافت ، شهرضا ، نقده و مراغه به عنوان مجری این طرح شناخته شده اند که هزینه برگزاری آن تا کنون 110میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی ، فشارخون بالا و سرطان در کشور به ویژه در چهار شهربافت ،نقده،شهرضاو مراغه ، طرح ملی کنترل و پیشگیری از این بیماریها و عوامل خطر آنها ، این طرح نیز در شهرستان بافت به اجرا در آمده است .

به گفته کارشناس مسئول برگزاری در این طرح در شهرستان بافت،فراخوان افراد ۴۰ سال و بیشتر با هماهنگی قبلی مراکز بهداشتی درمانی جهت ارزیابی دوره ای ،ارزیابی افراد 40 20 سال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی و تکمیل پرسشنامه های مربوطه توسط مراقبین سلامت مستقر در مراکز بهداشتی درمانی ، با دستگاه مخصوص Lipidpro آزمایش قندخون و چربی خون و فشارخون افراد را اندازه گیری خواهند شد .

وی بیان داشت: بیش از 100 نیروی آموزش دیده ،برای اجرای این طرح همکاری خواهند داشت .
در این طرح ،بیماریهای قلبی عروقی در 4 گروه تقسیم بندی خواهد شد و افراد از نظر عوامل خطر و درصد ابتلا به خطر قلبی عروقی مورد مشاوره و درمان قرار خواهند گرفت.
ارائه کلیه خدمات در این طرح نیز برای شهروندان رایگان خواهد بود .
این طرح از 13اسفندماه در چهار شهر کشور به طور همزمان آغاز و به مدت 6 ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: طرح ، پیشگیری ، بافت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار