رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت: مجلس در برخی موارد نظارت کافی بر قوانین مصوب خودش ندارد.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مجلس بُعد نظارتی آن است، اظهارداشت: متاسفانه مجلس در ادوار گذشته و خصوصا مجلس نهم در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم بعضی از قوانین پس از تصویب و قبل از مرحله اجرا همچنان دارای نواقص بسیاری بودند، افزود:  از این منظر ما عملکرد خوبی را در دو سال اول مجلس نهم شاهد نبودیم اما امیدواریم برنامه 5 ساله ششم در مجلس نهم با دقت بررسی شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در ادامه تاکید کرد: قوانین توسعه‌ای می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور باشد در حالیکه متاسفانه بسیاری از این قوانین، پس از تصویب به حال خودشان رها می‌شوند چرا که نمایندگان پیگیر اجرای آنها نیستند برهمین اساس هم بسیاری از اهدافی که در قانون چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده، هنوز به مرحله عمل نرسیده است.

شریف در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه مجلس در برخی موارد نظارت کافی بر قوانین مصوب خودش ندارد از این رو بسیاری از مجریان با سوء استفاده از این ضعف مجلس قوانین مصوب را تمکین نکنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار