شرکتهایی که محصولاتشان در سطح بین‌المللی است برای مذاکره با نمایندگان کشور اتریش و تعامل علمی با آنها وارد عمل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر پیری مدیر کل دفتر سیاست گذاری برنامه ریزی فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات انجام شده در شرکتهای دانش‌بنیان اظهار داشت: تعدادی از شرکتهای دانش‌بنیان که توانایی حضور در جامعه بین‌المللی را دارند طی یک مذاکرات خیلی جدی با نمایندگان شرکتهای دانش بنیان کشور اتریش و برندهای معروف آن جلسات فشرده‌ای را در رابطه با تبادل دانش و انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری های دو طرفه به منظور ایجاد بازار مشترک به صورت مستقیم مذاکراتی را انجام دادند.
 
وی بیان کرد: صحبت‌های اولیه با این شرکتهای انجام شده و قرار است طی جلساتی که به صورت مستقیم و رو در رو با آنها انجام شده است این مذاکرات عملی شود.
 
وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیانی که محصولاتشان در بازارهای جهانی خریدار دارد، نمایندگان ایران در کشور اتریش هستند افزود: برای حضور شرکتهای خارجی دانش‌بنیان که کشورهای اروپایی یکسری صحبت‌هایی انجام شده است که این مسئله برای کشور ایتالیا در زمینه بیوتکنولوژی ، محیط زیست‌ و اقیانوس شناسی قرار است همکاری‌های جدی و سازنده‌ای فی مابین انجام شود.

پیری ادامه داد: وزارت علوم به صورت قطعی و مشخص از پارکهای فناوری با توجه به فضای به وجود آمده جدید حمایت می‌کند و سعی در افزایش تعاملات بین‌المللی با پارک فناوری دانشگاه تهران است. 

وی ادامه داد: همه پارکهای فناوری زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شوند و پارک فناوری پردیس که خصوصی می‌باشد مجوزهایش را از وزارت علوم دریافت کرده است .
 
مدیر کل سیاست گذاری وزارت علوم با بیان اینکه تاسیس پارکهای خصوصی و پارکهای تخصصی اقدام جدید این وزارتخانه است تصریح کرد: تشکیل پارک تخصصی دانشگاه شهید بهشتی دستورالعمل و آئین‌نامه‌هایش مشخص شده است و قرار است در زمینه افزایش این پارکهای تولیدی پارک فناوری آتوسان در حومه تهران در شرف تاسیس است.

وی در پایان گفت: در شهرستانها پردیسهای خصوصی در داخل دانشگاه در حال شکل‌گیری است و در تهران در دانشگاه تهران پردیس مرکزی مدتی است که آغاز به کار کرده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار