رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی یکی از راه‌های مهم توسعه صادرات این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،داریوش دیودیده با بیان این که رونق واحدهای تولیدی در استان را با همه توان دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: این رونق در تولید هنگامی مؤثرتر خواهد بود که در کنار آن بحث صادرات را نیز داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه صادرات در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده و پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که لازم است با همکاری واحدهای تولیدی و کیفیت‌بخشی بیشتر به محصولات، راه برای صادرات هر چه بیشتر تولیدات استان باز شود.

این مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین صادرات استان ما گیاهان دارویی است که پودر و عصاره شیرین‌بیان از مهم‌ترین صادرات استان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: علاوه بر این برخی محصولات بهداشتی استان نیز به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که به همراه موکت و همچنین برخی مواد غذایی از عمده‌ترین محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه صادرات مواد معدنی را نیز باید بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم از سرمایه‌گذاران خواست تا در حوزه صنعت استان به دلیل وجود معادن غنی و با کیفیت سرمایه‌گذاری کنند.

دیودیده در همین خصوص یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های کمک به توسعه صادرات استان را توجه هر چه بیشتر به حوزه گیاهان دارویی ذکر کرد و گفت: اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم قادر خواهیم بود تا در سال‌های آینده یکی از مراکز مهم صادرات گیاهان دارویی در کشور به سایر کشورها باشیم.

این مسئول در پایان توسعه صادرات در استان را برابر با افزایش میزان اشتغال‌زایی دانست و گفت: سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه صنعت و کیفیت‌بخشی به محصولات از راه‌های اصلی کمک به افزایش صادرات استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.