در 40 کیلومتری ضلع شمالی شهرستان لالی از سمت جاده تراز و در آغوش کوهستان های زاگرس مکانی زیارتی وجود دارد که به اعتقاد مردم قدمگاه سلمان فارسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در اطراف این مکان مقدس آبشارهای بسیار زیبای باباروزبهان از کوه های اطراف سرازیر می شود که طراوت و زیبایی خاصی به منطقه می بخشد.

آبشاریی از دل کوه های زاگراس
وجود درختان کلخنگ ، بن ، بلوط ، انگور و بادام کوهی در کوه های نزدیک آن بدون آنکه انسان در کاشت آن ها دخالت داشته باشد، زیبایی منطقه را دو صد چندان کرده است.

همه ساله در فصل بهار هزاران زائر از نقاط مختلف ایران به این منطقه سفر میکنند تا علاوه بر یک سفر زیارتی، از محیط زیبای منطقه نیز لذت ببرند.

آبشاریی از دل کوه های زاگراس

 این آبشارها در دامنه کوه شیرکان قرار گرفته اند و برای دسترسی به آنها باید از تنگه ای تنگ و صخره ای عبور کرد.

آبشاریی از دل کوه های زاگراس

شهرستان لالي كه ۱۴۰۰ كيلومتر مربع وسعت دارد و در شمال استان خوزستان است، در شرق و شمال شرقي به بخش انديكا و در جنوب و جنوب شرقي به بخش مركزي شهرستان مسجدسليمان محدود مي شود و نيز ازشمال غرب با بخش سردشت و دزفول و از غرب با شهرستان گتوند همسايه است.

آبشاریی از دل کوه های زاگراس

حدود ۶۰ سال قبل پروفسور گريشمن، باستان شناس فرانسوي، قديمي ترين آثار سكونت انسان در فلات ايران را در غاري در شمال لالي به نام غار «پبده» كشف كرد.

آبشاریی از دل کوه های زاگراس

انتهای پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، قدمگاه ، ابشار ، زاگرس ، کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.