باغ وحش آهنی + تصاویر

باغ‌وحش آهنی مکانی در جنوب سن‌خوزه است که در آن جک‌های پمپ نفت به‌شکل حیوانات رنگ‌آمیزی شده و چهره جالبی را به‌منطقه بخشیده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ۱۹۰ مایل در جنوب سن‌خوزه در کالیفورنیا شهر کوچکی وجود دارد که کوالینگا نامیده می‌شود. نام این شهر از Coaling Station A نشات گرفته که بخش میانی نام آن جدا شده و دو بخش دیگر به‌یکدیگر متصل شده است. این شهر که جمعیتی در حدود ۱۵،۰۰۰ نفر دارد، جامعه‌ای کشاورز را تشکیل می‌دهد، ولی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن نفت‌خیز بودنش است. برای رسیدن به این شهر باید از مسیر ایالتی پنجم و بزرگراه ۳۳ عبور کنید.

با رانندگی به‌سمت شمال این شهر، زمین‌های نفت‌خیز آن را مشاهده خواهید کرد که دستگاه‌های زیادی برای استراج نفت در آن وجود دارد. این دستگاه‌ها جک پمپ نفت نامیده می‌شود و از لحاظ ظاهری بخش‌ اصلی آن‌ها بالا و پایین می‌رود و این فرآیند ادامه می‌یابد. اما نکته جالب طراحی این جک‌های پمپ نفت است. با نگاه دقیق‌تر به‌آن‌ها متوجه خواهید شد که ظاهری مثل گورخر، اسب و زرافه دارند. این یک اقدام متعارف نیست، اما در این منطقه اغلب جک‌های پمپ نفت به‌شکل حیوانات رنگامیزی شده است. با حرکت این جک‌ها سر رنگ‌آمیزی شده نیز بالا و پایین می‌رود و مثل این به‌نظر می‌رسد که حیوان مذکور در حال چریدن است. به‌همین دلیل به این منطقه باغ‌وحش آهنی گفته می‌شود.


برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید



منبع: Amusing Planet


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار