حمایت مقامات چین از اصلاحات اقتصادی این کشور

مقامات عالی‌رتبه چین در خصوص اصلاحات اقتصادی این کشور ابراز خوشبینی کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مقامات عالی‌رتبه چین در نشست‌های ملی خود که از پایان هفته گذشته آغاز شده‌اند، سعی در تضمین اصلاحات اقتصادی و کاهش ترس از نتایج این تغییرات دارند. آنها در سخنان خود از تلاش‌های پکن برای ثبات بازار حمایت می‌کنند.

«لی که چیانگ،» نخست‌وزیر چین شنبه اعلام کرد رشد اقتصادی امسال را 6.5 تا 7 درصد پیش‌بینی می‌کند. این در حالیست که رشد اقتصادی سال گذشته تقریبا 7 درصد بوده است. رئیس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین نیز اعلام کرد این کشور «فرود اقتصادی دشواری را تجربه نخواهد کرد.»

حمایت این مقامات با افزایش نگرانی‌ها درخصوص شرایط دومین اقتصاد برتر جهان و توانایی پکن برای مدیریت آن، بیشتر شده است. این مسئله یکی از موضوعات اصلی بود که وزرای اقتصاد گروه بیست ماه گذشته آن را به بحث گذاشتند.

به گفته یک اقتصاددان پیش‌بینی این رشد اقتصادی بالا نشان می‌دهد با اینکه سرعت اصلاحات ساختاری کم است، سیاست‌گذاری‌های مالی در جهت حمایت اقتصاد خواهد بود. 

کشور تولیدکننده چین برای تبدیل‌شدن به اقتصادی مصرف‌گرا و گذر از این شرایط دشوار دست و پا می‌زند. رشد اقتصادی چین در سال 2015، 6.9 درصد یعنی کم‌ترین میزان در 25 سال گذشته بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار