رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با تاکید بر آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی گفت: حکومت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛آقای عبدالله امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران گفت که نهادهای امنیتی کشور برای برگزاری انتخابات سال آینده زمینه سازی می کنند.

او همچنان تاکید کرد که اصلاحات در نظام انتخاباتی به وجود می آید و از نیروهای امنیتی خواست تا در انتخابات پیشرو بی طرفی شان را حفظ کنند.

عبدالله با اشاره به امضای فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی از سوی رییس جمهور گفت که اصلاحات انتخاباتی اساسی ترین موضوع در حکومت وحدت ملی است.

این در حالی است که دو روز پیش رییس جمهورغنی فرمان تقنینی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی را توشیح کرد و کار کمیته گزینش نیز آغاز شده است.

از سویی هم اتحادیه اروپا اعلام کرده که کشورهای عضو این اتحادیه تنها با آمدن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان، از انتخابات آینده افغانستان حمایت خواهند کرد.

فرانز مایکل میلیبن نمایندۀ خاص اتحادیه اروپا روز گذشته در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت بر آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی تاکید کردند.

ریس اجرائیه حکومت همچنان گفت، در زمینه اصلاحات انتخاباتی به پیشرفت های دست یافته شده است و حکومت تا ورود اصلاحات جامع این پروسه را تعقیب و تطبیق خواهد کرد.

همزمان با این، آقای عبدالله بار دیگر از گروه طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند و از کشتار مردم دست بردارند.

او اما به طالبانی که مایل به پیوستن به این روند نیستند، هشدار داد.

رییس اجرایی در این نشست همچنان از وجود تبعیض، خشونت و آزار و اذیت در برابر بانوان سخت انتقاد کرد و هشدار داد که خشونت در برابر بانوان در کشور قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار