دور هشتم فراغت افسران جوان از آكادمی ملی نظامی افغانستان با حضور رييس جمهور، معاون دوم رييس اجرايی و جمعی از مقام‌های پليس در كابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛رييس جمهور در اين مراسم با ستايش از شجاعت افسران جوان كشور گفت: در حاليكه هم اكنون جوانان در حال فرار از كشور می باشند اما شما افسران جوان برای دفاع از اين مملكت با شجاعت ايستاده ايد.

وی افزود: وطن دوستی به حرف نسيت بلكه به عمل است و اردوی ملی افغانستان نيز نماد وطن دوستی را به نحو احسن نشان داده اند.

در واقع، هماهنگی كامل مردم با قوای امنيتی و دفاعی باعث تامين عدالت قانون و عدالت اجتماعی در كشور می شود.

اشرف غنی در اين مراسم با امتنان از اردوی ملی بيان داشت: از آن روزی كه افسران پوليس اين لباس مقدس را بر تن مي كنند، پشتو، تاجيك، هزاره و ازبك معنايی ندارد بلكه تنها افغان، مسلمان و افسران اين اردو می باشند.

رييس جمهور با تشكر از والدين شهدا و اردوی ملی كشور تعهد سپرد كه خون شهدا و اردوی پوليس و امنيت ملی را هيچگاه فراموش نخواهم كرد و تعهد می كنم كه خانواده های اين شهدا برای امتياز در صف اول هستند.

وی افزود: در اراده سياسی ما شك نداشته باشيد زيرا حكومت وحدت ملی در هر موقعيت از جنگ، اراده سياسی خود را از دست نداده است. تمويل، تجهيز و تعليم اردوی ملی افغانستان به صورت اساسی صورت خواهد گرفت.

اين در حالی است كه سال گذشته تعهدهای جامعه بين المللی به مدت 9 ماه بود اما هم اكنون برنامه 5 ساله زير دست حكومت ما است.

رييس جمهور در آخر بيان داشت: پيغام من به طالبان اين است كه اگر افغان هستيد، خود را از گروه تروريستی جدا كنيد و به آغوش ملت باز گرديد

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، افسران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.