نخستین سند تک برگی اراضی و عرصه های ملی استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

رونمایی از نخستین سند تک برگی اراضی ملی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی به مناسبت هفته منابع طبیعی، نخستین سند تک برگی صادر شده برای اراضی و عرصه های ملی استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: برای 98 درصد از عرصه های منابع طبیعی این استان، برابر با یک میلیون و 200 هزار هکتار، اسناد ثبتی صادر شده است.

علی محمدی مقدم افزود: از مجموع اسناد صادر شده برای این عرصه ها، اسناد 65 هزار هکتار، تک برگی است که از این میزان بیشترین اسناد تک برگی مربوط به شهرستان کوهرنگ می باشد.

وی اضافه کرد: امسال 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت بحران استان، برای کاهش آسیب های ناشی از آتش سوزی جنگل و عرصه های منابع طبیعی، به دهیاری های مناطق جنگل نشین تخصیص داده شده است.

محمدی مقدم، رشد 110 درصدی اعتبارات استانی، تصویب چهار میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه ای و ماده 180 برای اجرای طرح کاداستر، و تخصیص چهار میلیارد ریال برای احداث ساختمان منابع طبیعی شهرستان کوهرنگ را از دیگر اعتبارات تخصیص یافته امسال برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: منابع طبیعی در کنار پتانسیل های فراوان، با آسیب های جدی مواجه است که باید مدیریت شود.

ذبیح الله غریب افزود: تنها حدود 15 درصد وسعت این استان قابل کشت و مابقی آن عرصه های ملی است که حراست و حفاظت از این عرصه ها با مشارکت مردم امکان پذیر می باشد.

از 15 تا 22 اسفند، با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده که نخستین روز این هفته، روز درخت کاری است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار