مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندر لنگه از افزایش ظرفیت مسافری در طرح نوروزی پیش رو و آمادگی ۴۱ فروند شناور در مسیرهای غرب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمود صابری گفت: ۲۷ فروند لندینگ کرافت و ۱۴ شناور مسافری با ظرفیت ۲هزار و۳۱۸ صندلی و قابلیت حمل یک هزار و ۱۶۰ دستگاه خودرو برای تردد روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش، ابوموسی و بلعکس اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی افزود: از این تعداد، دو فروند شناور "رو-رو" با ظرفیت ۶۰۰ مسافر و ۱۲۰ دستگاه خودرو و تعداد ۱ فروند شناور مسافری در مسیر ابوموسی به ظرفیت ۸۸ نفر مسافر در بندر لنگه فعال است.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندر لنگه گفت:ناوگان بندر چارک با تعداد ۲۵ فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت متوسط ۴۰ خودرو و تعداد ۱۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و ۳۸۰ نفر پذیرای مسافران جزیره کیش خواهد بود.
 
محمود صابری افزود: ۲ فروند لندینگ کرافت هر یک با ظرفیت ۴۰ خودرو و یک فروند شناور مسافری با ظرفیت ۲۵۰ نفر آماده ترابری مسافران در مسیر بندر آفتاب به کیش است.
 
وی از مسافران نوروزی خواست تا برای سفر از سرزمین اصلی به جزیره کیش حتما از بنادر و مسیرهای دریایی مجاز تردد کنند.
 
صابری مسیرهای بندر چارک - جزیره کیش (حمل خودرو و مسافر) با مسافت دریایی ۱۷ مایل ،مسیر دریایی بندر لنگه - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) با مسافت ۵۳ مایل و مسیر بندر آفتاب - جزیره کیش(حمل خودرو و مسافر) با مسافت ۹/۹ مایل را به عنوان سه مسیر دریایی مجاز در غرب هرمزگان دانست.
 
وی گفت: مسیر دریایی بندرلنگه-ابوموسی نیز با مسافت ۴۲ مایل برای حمل مسافر در طرح نوروزی سال ۹۵ پیش بینی شده است.
 
صابری افزود: سالن های مسافری و نوساز بنادر چارک و آفتاب هر کدام به ترتیب با ظرفیت ۳۲۰ و ۳۰۰ نفر همه روزه پذیرای مسافران است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.