رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت دامپزشکی این شهرستان بر عرضه ماهی قرمز در اسفند ماه سال جاری افزود: در این طرح کلیه اماکن عرضه ماهی قرمزبه لحاظ داشتن مجوز فروش و گواهی حمل ماهی از مراکز تولید بازدید و بازرسی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر مهدی رادمهر افزود : تمامی فروشندگان ماهی‌های قرمز خود را فقط از مراکز عمده زیرنظر دامپزشکی که محموله‌های آنها تأییدیه سلامت بهداشتی دامپزشکی را دارد، تهیه و با مجوزهای بهداشتی دامپزشکی حمل و عرضه کنند.

رادمهربا اشاره به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از نگهداری ماهی قرمز ، آلرژی است که به دلیل دفع میکروب‌ها همراه با مدفوع ماهی و خصوصاً به علت نقص ایمنی در کودکان و کهنسالان ایجاد می‌شود به شهروندان عزیز توصیه نمود:از دست زدن مستقیم به ماهی خودداری و برای تعویض آب حتماً از دستکش استفاده و پس از هرگونه تماس احتمالی با ماهی قرمز، دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

وی با بیان اینکه آب مصرفی برای ماهیان قرمز باید بهداشتی و قابل شرب باشد،گفت: این آب باید 24 ساعت در ظروف دهان گشاد نگهداری تا کلرزدایی شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به رعایت نکاتی از جمله وجود لکه و زخم در بدن، باله‌های تاخورده، بی‌رنگی فلس و نارسایی در چشم‌ها در خرید ماهی قرمز افزود: باید ماهی قرمز را از مراکز معتبر و در نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در پایان ایام نوروز ماهیان را در استخرهای تعیین شده توسط شهرداری رها کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نظارت ، ماهی قرمز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار