صدراعظم اتريش از آلمان خواست تا زمانی در سال را برای پذيرش پناهجويان مشخص کند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیش از نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه درباره بحران مهاجرین، فیمان صدراعظم اتریش از حکومت آلمان باردیگر تقاضا کرد که یک زمان‌هایی در سال را برای پذیرش پناهجویان مشخص کند. اما مرکل همواره چنین پیشنهادی را رد می کند.

ورنر فیمان صدراعظم اتریش در مصاحبه با روزنامه «کوریر» گفت: «آلمان نیز باید یک شمار مشخص را برای مهاجرین تعیین کند که از مناطق اطراف دور و بر سوریه و ترکیه می آیند.»

این سیاست مدار از حزب سوسیال دموکرات اتریش افزود، حکومت آلمان باید بالاخره روشن سازد که در غیر آن بازهم مهاجرین به سوی آلمان سرازیر می شوند. ورنر فیمان صدراعظم اتریش از شمار حدود 400 هزار مهاجر به عنوان سهمیه آلمان سخن گفت و هشدار داد: «تا زمانی که آلمان از این [شمار] سخن نگوید، روشن است که چه رخ می دهد: پناهجویان بازهم باور می کنند که به آنها اشاره می شود که بیایید.»

حکومت اتریش در نیمه ماه فبروری اعلام کرد که روزانه فقط 80 تقاضای پناهندگی را قبول می کند و مجموعاً به 3200 مهاجر اجازه عبور به کشور های دیگر را می دهد.

در سال 2016 باید اتریش در مجموع 37500 تقاضای پناهندگی را بپذیرد، بعد از آنکه در سال گذشته حدود 90 هزار مهاجر در اتریش تقاضای پناهندگی دادند. کمیسیون اتحادیه اروپا مشخص کردن مرز نهایی توسط اتریش را به عنوان تخطی علیه حقوق اتحادیه اروپا خوانده است. ورنر فیمان در ارتباط با این ارزیابی اتحادیه اروپا، به روزنامه «کوریر» گفت که او امکان یک مشاجره حقوقی را با این نهاد بعید نمی داند


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، اتریش ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.