رییس جمهوری اندونزی دقایقی پیش از وزیر امور خارجه ایران در مراسم افتتاح پنجمین نشست فوق العاده سران کشورهای همکاری اسلامی استقبال کرد.

استقبال رییس جمهور اندونزی از ظریف و هیات های شرکت کننده در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی تا لحظاتی دیگر با حضور سران و مقامات ارشد کشورهای عضو این سازمان در جاکارتا اندونزی گشایش می یابد.

در این نشست فوق العاده که با عنوان «اتحاد برای دستیابی به راه حل عادلانه و دائمی» و در واکنش به وضعیت نگران کننده در فلسطین و قدس که نه تنها فلسطینیان بلکه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است، سران، وزیران خارجه و نمایندگان 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت دارند. 

هدف از برگزاری این نشست مهم در جاکارتا بازگرداندن موضوع فلسطین و مسجد الاقصی به رادار جهانی است. 

در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی به میزبانی اندونزی 49 کشور از 56 کشور عضو شرکت دارند. دو کشور ناظر و پنج نماینده از کشورهای عضو شورای امنیت دائمی سازمان ملل متحد نیز در این نشست شرکت کرده اند. 

روسای جمهوری پاکستان و سودان ، نخست وزیر مصر و لیبی و معاون نخست وزیر قطر، وزیران امور خارجه عربستان، افغانستان، گامبیا، موریتانی، سیرالئون ، تاجیکستان و ایران از جمله شرکت کنندگان در این نشست هستند.

جوکو ویدودو رییس جمهوری از ساعتی قبل از هیات های شرکت کننده در این نشست استقبال می کند.

رنتو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد که دراین نشست فوق العاده 6 موضوع اصلی با محور فلسطین و مسجدالاقصی مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد. 

مرز فلسطین با توجه به اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها براساس نقشه 1967، سرنوشت آوارگان فلسطینی با توجه به زندگی بیش از چهار میلیون فلسطینی در خارج از این کشور، وضعیت بیت المقدس با توجه به تعیین شرق بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین، امنیت و دسترسی به آب تمیز ازجمله محورهای مورد بررسی در این نشست است.
 
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است. 

رییس جمهوری اندونزی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و چهار کشور تایلند، بوسنی، روسیه و آفریقای مرکزی به عنوان ناظر دعوت کرده است. 

جاکارتا براساس درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی میزبانی نشست فوق العاده این سازمان برای بررسی موضوع فلسطین را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بر عهده گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار