مدیر آموزش و پرورش کاشان از آغاز طرح ملی داناب همزمان با «روز ملی آب» به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،محمود خدمتی، در حاشیه آیین آغاز این طرح در دبیرستان دخترانه شهید نوری کاشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در مرکز اصفهان، گفت:این طرح با مشارکت شرکت آب و فاضلاب کاشان و فعالیت 200 نفر از فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان رابط در مدارس با گستره ای به وسعت 100 کیلومتر مربع در شمال استان اصفهان آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین مقدار اتلاف آب هم می تواند مقدار زیادی از اسراف اینمنبع حیاتی را رقم بزند گفت:اجرای طرح ملی داناب، یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در مدارس و در نهایت خانه و اجتماع است.

به‌گفته‌وی، دانش آموزان به‌عنوان ناجیان آب، با کمک و مشارکت جمعی خود در مدیریت مصرف آب می‌توانند الگو های خوبی برای پیروی در خانه و اجتماع باشند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان، دانش‌‌آموزان را به‌عنوان آینده‌سازان این مملکت موثر و سازنده در مدیریت آینده جامعه دانست و گفت: مشارکت همگانی دانش‌‌آموزان از این دیدگاه بهترین گزینه برای شناخت مشکلات و معضلاتامروز و پیشگیری و حل آن در آینده است.

خدمتی اظهارداشت:مصرف بهینه منابع خدادای از جمله آب، علاوه بر اینکه در دین و روایات توصیه شده در فرهنگ تاریخ و تمدن کشور نیز بر آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: گذشتگان ما با درک درست از شرایط زندگی خود، همواره با محیط زیست سازگار بودندو حتی خانه های خود را بر اساس اعتقاد به تقدس آب بنا می کردند.

شایان ذکر است:آیین روز ملی آب و مراسم آغاز طرح ملی داناب با حضور محمدرضا اسدی، مدیرعامل شرکت آبفای کاشان و مسوولان آموزش و پرورش این شهرستان همراه با تقدیر از "زینب زارع" به عنوان برگزیده طرح دانابدر استان اصفهان و"فهیمه جعفری نژاد"برای کسب رتبه برتر نشریه شهروند آگاه در دبیرستان دخترانه شهید نوری کاشان برگزارشد.




انتهای پیام/ب




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار