بیش از سه تن انواع مواد غذایی و بهداشتی فاسد و غیرمجاز در مهاباد امحاء شد.

 

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد در بازرسی های روزانه و ماهانه خود از واحدهای صنفی اقدام به کشف و ضبط مواد غذایی و دارویی فاسد و غیرقابل مصرف کرده ، امروز بیش از سه هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی توقیف شده در ماههای اخیر، با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان ، اماکن ، شهرداری و دادستانی امحاء شد.

مرزنگ رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:امروز 3 تن موادغذایی کشف و ضبط شده با ارزش مالی 100 میلیون ریال معدوم شد و 1 تن مواد غذایی دیگر هم که در حین بازرسی ها توقیف شده بود در همان محل کشف امحا شده است.

این مواد امحاء شده شامل روغن های خوراکی ، سوسیس و کالباس ، نوشابه، دوغ، کیک، پنیر، چیپس و پفک به دلیل سپری شدن زمان انقضاء توقیف شده بود.

امینی کارشناس بهداشت محیط شهرستان مهاباد نیز گفت:از شهروندان تقاضا داریم که در خرید موادغذایی و بهداشتی به مشخصات نه گانه شامل شماره پروانه بهداشتی ، تاریخ تولید ، تاریخ انقضا ، شرایط نگهداری ، نوع محصول و ترکیبات آن و دیگر مشخصات توجه لازم را داشته باشند تا دچار عوارض مصرف محصولات غیرمجاز نشوند.

قاچاق بودن مواد عرضه شده ، سپری شدن تاریخ انقضاء و نداشتن برچسب های نه گانه از عوامل توقیف موادغذایی و بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط است.

از اول امسال تاکنون 16 تن مواد غذایی فاسد به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از مسمومیت های غذایی امحاء شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها: امحاء ، مواد ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.