شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل تلاش می‌کند تا بیش از 50 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را غرس کرده و به توسعه این گونه‌های متفاوت بپردازد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان افزود: ‌این تعداد نهال مثمر و غیرمثمر در سال 95 و در مناطق مختلف شهر اردبیل کاشت می‌شود تا زمینه برای توسعه باغات و احیای گونه‌های مختلف در سطح شهر اردبیل فراهم آید.

وی با بیان اینکه بیش از 400 هزار درختچه زینتی و تزئینی در فضای سبز مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل کاشته، نگهداری و مراقبت می‌شود، تصریح کرد:‌ در هر چهار منطقه شهرداری نمونه‌ای از باغ اصیل ایرانی به مساحت سه هکتار کاشت می‌شود تا در طول سال‌های آینده بتوان از آنها بهره‌برداری کرد.

شهردار اردبیل گفت: ‌در آستانه سال نو و در استقبال از بهار شهرداری تلاش می‌کند تا سه میلیون بوته گل متناسب با شرایط اقلیمی اردبیل را در پارک‌ها، فضاهای سبز و رفوژ معابر اجرایی و عملیاتی کند که قطعاً به زیبایی سیمای شهری کمک می‌کند.

لطف‌اللهیان در مورد فعال کردن سیستم آبیاری این فضاهای سبز و باغات احداث شده، افزود: با استفاده از سیستم مدرن آبیاری به شکل قطره‌ای و یا بارانی سعی می‌کنیم تا تأمین منابع آب‌ آنها را انجام دهیم.

وی در ادامه در کنار افزایش سرانه فضای سبز و ارتقا کیفی آنها، بهسازی پارک‌ها، توجه به روشنایی و تأمین منابع آب خام مورد نیاز آنها و همچنین کاشت درختان جدید به جای درختان کهن را از برنامه‌ها و رویکردهای شهرداری اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.