آخوندی خبر داد

قرارداد 2.5 میلیاردی فاینانس با چینی ها برای ساخت خطوط سریع‌السیر

آخوندی گفت:در زمینه فاینانس با چینی‌ها بیش از 2.5 میلیارد یورو برای ساخت خطوط سریع‌السیر قرارداد بسته شده است.

تلفنی****** موقعیت ایران مرکز تعادل منطقه استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا اظهار داشت: وزارتخانه ما در بخش‌های مسکن، حمل و نقل و ساختمان‌های دولتی مسئولیت مهم دارد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه لجستیک و موقعیت ایرانی دارای اهمیت است اشار کرد و گفت: اکثر کریدورهای شرق و غرب از ایران عبور می‌کند به طوی که سریع‎‌ترین کریدور از چین به اروپا و از اقیانوس هند به شمال از راه ایران عبور می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ایران با توجه به تحریم‌های گذشته عقب‌ماندگی‌های بسیاری در ناوگان ریلی، جاده‌ای دارد که به سرعت با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها بایستی آن را جبران کند چرا که در ناوگان جاده‌ای 127 هزار کامیون با عمق بالای 35 سال داریم که برای هر 100 کیلومتر 60 لیتر گازوئیل مصرف می‌شود این در حالی است که نباید بیش از 35 لیتر سوخت مصرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های به شکل بی یو تی اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌ها همچون پروژه‌های آزادراهی قابلیت این را دارد که سرمایه‌گذار با اخذ عوارض سرمایه خود را مستهلک کند و لازم به ذکر است که در ایران بیش از 30 سال است که بخش خصوصی می‌تواند در این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

آخوندی در ادامه یادآور شد: اخیرا در بحث فرودگاه با فرانسوی‌ها مذاکراتی داشته‌ایم که بتوانیم به شکل بی یو تی فرودگاه‌هایی را احداث کنیم هر چند که تاکنون این امر در خصوص فرودگاه‌ها وجود نداشته است و از طرفی در بنادری اخذ عوارض شدنی است و امکان حقوقی در ایران فراهم است و می‌توان گفت که در بحث ریل تنها در خصوص خطوط خاص بحث بی یو تی مطرح است اما در سایر حوزه‌ها همچون مسافری و ... این بحث را نداریم.

وی در خصوص پروژه‌های فاینانس گفت: برخی پروژه‌های خاص مورد توجه دولت است و گفتنی است که در زمینه فاینانس با چینی‌ها بیش از 2.5 میلیارد یورو برای ساخت خطوط سریع‌السیر قرارداد بسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ناوگان‌های هوایی گفت: در خصوص نوسازی ناوگان‌های هوایی و خرید هواپیمای ایرباس بحث روش لیز را پیشنهاد داده‌ایم که از طرفی این روش برای ناوگان‌های ریلی و جاده‌ای هم پیشنهاد داده شده است و می‌تواند راهکار و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار