فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم دارد استفاده از ویدئو چک را در رقابت های فوتبال آزمایش کند.

استفاده از ویدئو چک و انجام تعویض چهارمبه گزارش خبرنگار حوزه دنيای ورزش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران جوان درنشست هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) در شهر کاردیف ولز، طرح  آزمایشی استفاده از ویدئو چک به هنگام برگزاری بازی‌ها مطرح شد و مقرر گردید از فصل 2018-2017   به مدت دو سال استفاده از بازپخش تصاویر ویدئویی به طور آزمایش اجرا شود.

استفاده از ویدئو چک در بسیاری از ورزش ها رایج شده است اما تا کنون در رشته فوتبال از این پدیده استفاده نشده مخالفان این طرح معتقدند که استفاده از ویدئو چک بازی را از جریان می اندازد.

اما اکنون هیئت مدیره اتحادیه بین المللی فوتبال متشکل از فیفا و فدراسیون های  فوتبال 4 کشور انگلیس،ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی تصمیم گرفته است که به مدت 2 سال از این طرح استفاده شود و معایب و مزایای آن مورد بررسی قرار بگیرد.

البته از این فناوری فقط در لحظات تعیین کننده استفاده خواهد شد.از جمله در تشخیص گل، اعلام پنالتی،کارت قرمز و اشتباه گرفتن بازیکنان از سوی داور در طول اجرای این طرح مسئول بازبینی فیلم با درخواست داور ویا دیگر مقام مسئول اقدام به بازبینی فیلم خواهد کرد.

یک دانشگاه نیز بر روی تاثیر این فناوری بر داوری و همچنین خود بازی فوتبال، تحقیق خواهد کرد.

اکنون هیئت اتححادیه بین المللی با فیفا وبرگزارکنندگان رقابت های فوتبال که علاقمند به استفاده از این فناوری هستند دیدار خواهد کرد تا برای دو سال آینده برنامه لازم را تعریف کنند.
 
جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در کاردیف حضور داشت درباره طرح استفاده آزمایشی از ویدئو چک گفت: ما امروز تصمیمات تاریخی برای فوتبال گرفته ایم.ما نمی توانیم چشم خود را به روی آینده ببندیم اما این به آن معنا نیست که این طرح جواب خواهد داد.

وی افزود جریان بازی بسیار حیاتی است و ما نباید آن را به مخاطره بیندازیم.

از دیگر تصمیمات مهم این جلسه آن بود که بازیکنی که با خطا در محوطه جریمه فرصت گلزنی را از حریف می گیرد در صورتی که خطای او قانونی باشد پس از اعلام پنالتی دیگر از بازی اخراج نخواهد شد.

همچنین  انجام تعویض چهارم در وقت های اضافه نیز به طور آزمایشی اجرا خواهد شد.

در هیئت اتحادیه بین المللی فوتبال هرگونه اصلاح قانون فوتبال باید 6 رای از 8 رای را داشته باشد، فیفا صاحب 4 رای است و هر یک از فدراسیون های یاد شده نیز یک رای دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار