پروانه پورنگ هنرمند کپوباف دزفولی به خاطر تولید آثار بی نظیر صنایع دستی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:در نمایشگاه عرضه صنایع دستی که اوایل اسفندماه در تهران برگزار شد نمونه هایی از آثار صنایع دستی دزفول از جمله کپو به نمایش درآمد.

یعقوب زلقی افزود:در این نمایشگاه کپوهای بافته شده با آثار برجسته و منحصربفرد از سوی بانوی دزفولی مورد توجه بازدید کنندگان از جمله معاون اول رییس جمهوری قرار گرفت.

وی گفت:این بانوی هنرمند از طرف شرکت تعاونی روستایی کشاورزی زنان شهیون دزفول در این نمایشگاه حاضر شده بود .

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:این بانوی هنرمند از پیشکسوتان کپوبافی دزفول است که به همت خانواده خود چند کارگاه کپو بافی در بخش شهیون دزفول راه اندازی کرده است.

زلقی گفت:نمونه آثار کپوبافی این بانوی هنرمند تاکنون در چند نمایشگاه ملی و بین المللی از جمله نمایشگاه بلگراد صربستان ،کرمانشاه،شیراز،گرگان و تهران به نمایش درآمده و آثار وی مورد استقبال قرار گرفته است.

کپو در گویش محلی دزفولی، به ظرف حصیری کروی سر دار که از برگ خرما و کرتک بافته شده گفته می شود.

از نظر کیفیت و اصالت، کپو های تولید دزفول رتبه نخست را در کشور دارند، به طوری که کپوهای تولید دزفول به شهرهای مختلف کشور و برخی کشورها صادر می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، تجلیل ، دزفول ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.