سی‌بی‌سی نیوز در گزارشی فاش کرد مالیاتی را که دولت آمریکا از مردم این کشور دریافت می‌کند، به بهانه بازسازی افغانستان هدر می‌دهد.

سی‌بی‌سی نیوز: مالیات مردم آمریکا چگونه در افغانستان پایمال می‌شود؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌بی‌سی نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: هزینه‌ای که آمریکا برای بازسازی افغانستان صرف می‌کند بیش از مبلغی است که این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم برای بازسازی اروپا صرف کرد. 

«بازرس کل» ویژه بازسازی افغانستان (سیگار) هفته گذشته، در بیانیه‌ای خطاب به کنگره اظهار داشت واشینگتن تاکنون 113.1 میلیارد دلار برای بازسازی این کشور بحران‌زده هزینه کرده است. با در نظر گرفتن تورم، این مبلغ دست‌کم 10 میلیارد دلار بیش از بازسازی اروپا پس از پایان جنگ‌جهانی دوم بوده است. 

طبق گزارش «سیگار،» میلیاردها دلار صرف پروژه‌هایی شده است که یا فایده‌ای نداشته‌اند، یا از سطح استاندارد بسیار فاصله داشته‌اند و یا قربانی فساد سازمانی شده و نیمه‌کاره رها شده‌اند. 

در ادامه گزارش به چندین طرح که نمونه بارز پایمال شدن مالیات آمریکایی‌ها در افغانستان است، اشاره شده است:

1. خرید 12 فروند هواپیمای باربری ساخت ایتالیا به ارزش 486 میلیون دلار بوسیله پنتاگون که بعدها اوراق شده و به مبلغ ناچیز 32 هزار دلار فروخته شدند. 

2. صرف 335 میلیون دلار برای ساخت یک نیروگاه که تنها یک درصد از ظرفیتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. صرف 500 هزار دلار برای احداث واحدهای ساختمانی که بر اثر بارش باران نابود شدند.

4. صرف هزینه‌ی 34.4 میلیون دلاری برای کشت سویا در کشوری که مردمش سویا نمی‌خورند.

5. صرف 1.57 میلیارد دلار برای احداث 2000 واحد ساختمانی به‌اصطلاح مقاوم در برابر آتش‌سوزی برای استفاده ارتش ملی افغانستان. دو آتش‌سوزی که در ماه‌های اکتبر و دسامبر سال 2012، به وقوع پیوست، نشان داد در ساخت 80 درصد از این بناها، مقررات بین‌المللی ساخت‌و‌ساز رعایت نشده است. 

6. صرف 600 هزار دلار برای احداث بیمارستانی که نوزادان را با آب کثیف و آلوده شست‌و‌شو می‌دادند.

7. اختصاص 7.8 میلیارد دلار برای مبارزه با تجارت مواد مخدر، در حالی که افغانستان بیش از هر زمان دیگری تریاک تولید می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار