سومین نمایشگاه انفرادی مریم شهیدی با «خیال ذرت» پا به نگارخانه والی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  خلاقیت و ایده‌های نو همیشه و در هر حرفه‌ای قابل تحسین و مورد توجه همه است.
 
حالا چه در صنعت و چه در هنر، هیچ  فرقی نمی‌کند در  میان همه افرادی که در مسیر از پیش تعیین شده‌‌ای قدم برمی‌دارند و طبق چارچوب و قواعد کار می‌کنند آدم‌هایی هم هستند که با شناخت کافی از اصول و دانش رشته خود، دست به خلاقیت می‌زنند و با دخل و تصرف‌های زیبا کاری متفاوت را ارائه می‌دهند.
 
اما وقتی که از این اتفاق در عرصه هنرهای تجسمی بیفتد مشتاقان بیشتری را جذب می‌کند و این خلاقیت بیشتر به چشم می‌آید.
 
دیروز در نگارخانه والی نمایشگاهی متفاوت افتتاح شد که  بارزترین ویژگی‌ آن همین موضوع نوآوری و ایده‌های نو بود.
 
نمایشگاه «خیال ذرت» کاری از مریم شهیدی، فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیباست.
 
آن چه خود او در بیانیه دانشگاه نوشته به شرح زیر است:«برگها با پیچ و تاب‌هایشان به چرخش درآمدند، با هم گره خوردند، پیکره‌هایی ساختند و بعد خشک شدند و ماندند بر تاب دیوار نام اولینشان را گذاشتم آدم و حوا. در این سالها این برگ‌ها هر بار از خود پیکره‌ای دیگر می‌سازند. گاه همراه می‌شوند با پیکره‌ای دیگر و با هم گفت‌وگو می‌کنند گاه به تنهایی در سکوت می‌ایستند. همه هر چه هست تجلی حضور حق است. عاشقانه دوستشان دارم.»  
 
این سومین نمایشگاه انفرادی مریم شهیدی که  کارها در آن به صورت‌های مختلف ارائه شده است وارد نگارخانه که می‌شوی ابتدا فیگورهایی که با برگ ذرت کار  شد. در قالب حجم ارائه شده‌اند و هر کدام شخصیتی جداگانه دارند. سمت دیگر نمایشگاه فیگورهایی هستند که روی دیوار نصب شده و به صورت قاب خودنمایی می‌کنند. قاب‌هایی با رنگ قهوه‌ای که به لحاظ بصری هماهنگی مناسبی با خود سوژه‌ها دارند. 

در همین ارتباط مریم شهیدی خالق آثار نمایشگاه «خیال ذرت» در خصوص نمایشگاهش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همه آثار این نمایشگاه با برگ بلال کار شده و سابق بر این، دو نمایشگاه با همین سبک و سیاق برگزار کرده‌ام.

وی افزود: قبل از اینکه کار را آغاز  کنم، به نتیجه کار فکر نمی‌کنم. برگ‌ها در دستم می‌پیچند و در این پیچش‌ها خود اثر بدون آنکه بدانم چه شخصیتی دارد شکل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این سومین نمایشگاه انفرادی من است که خوشبختانه در نمایشگاه‌های قبلی، مردم خیلی با کارها ارتباط گرفتند و حتی تشویقم می‌کردند که با این تکنیک بیشتر کار کنم. همه آثار این  نمایشگاه شامل کارهای حجم و دیواری در سال جاری و بعضی از آنها در سال 92 اجرا شده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 21 اسفند در نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 میزبان هنردوستان است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار