در حالی که اظهارات ترامپ باعث انزجار شده، احزاب راست‌ افراطی اروپا امیدوارند وی به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا انتخاب شود.

سی‌بی‌سی نیوز: ترامپ در نگاه بیشتر اروپایی‌ها، یک دلقک نژادپرست استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌بی‌سی نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مواضع افراطی ضدمهاجران «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، و اظهاراتش درخصوص ساخت دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک، در آمریکای شمالی مورد تمسخر قرار می‌گیرد. این در حالی است که در برخی محافل اروپایی، اینگونه اظهارات، به عنوان مدرکی دال بر هوش سرشار ترامپ تلقی می‌شود. این رویکرد نباید عجیب به نظر برسد؛ زیرا، کشور اروپایی «لهستان» سال گذشته میلادی، برای ممانعت از ورود آوارگان جنگی، دیواری با ارتفاع 3.5 متر در امتداد مرزهایش بنا کرد. 
به نظر می‌رسد مواضع تند نامزد پیشروی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی آمریکا، علیه مهاجران و مسلمانان، تمجید چهره‌های سیاسی احزاب راست‌ اروپا از قبیل  «ژان ماری لوپن،» مؤسس «جبهه ملی فرانسه،» حزب راست افراطی این کشور و عضو انجمن احزاب سیاسی ناسیونالیست (ملی‌گرا) اروپا و «گریت ویلدرز،» سیاستمدار راست‌گرای افراطی هلند، را به دنبال داشته است.

در ادامه گزارش آمده است: روی‌گردانی از «سیرک» ترامپ پس از پیروزی قاطع وی در انتخابات مقدماتی «سه‌شنبه» بزرگ، اکنون دشوار است. رسانه‌های اروپایی همچنان با انتشار مقاله‌ها و کاریکاتورهای گوناگون درخصوص موهای نامزد میلیاردر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وی را به تمسخر می‌گیرند. سوژه جدید اصحاب رسانه برای تمسخر غول املاک و مستغلات آمریکا، انگشتان دست وی است. 

یک نویسنده اهل «پرو» و برنده جایزه نوبل سال 2010، ترامپ را «عوام‌فریب،» «نژادپرست» و «دلقک» می‌نامد. یکی از روزنامه‌های فرانسه در صفحه نخست خود، ترامپ را «بزرگترین احمق در حال ظهور» ‌می خواند. 

یکی از مجریان شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» که در واشینگتن است، می‌گوید: چشم‌انداز پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اروپا را به مرز سکته رسانده است. آن‌ها از وقوع چنین رویدادی بسیار می‌ترسند. 

نگارنده سپس می‌افزاید: استهزای ترامپ در رسانه‌های اروپایی، پس از پیروزی وی در انتخابات سه‌شنبه بزرگ، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. یکی از روزنامه‌های آلمانی پس از سه‌شنبه بزرگ نوشت: پدیده‌ای که در ابتدا، بسیار مضحک و غیرعادی به نظر می‌رسید، اکنون باید جدی گرفته شود.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار