فرمانده انتظامی ارومیه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو 90 هزار نخ سیگار خارجی را کشف و ضبط کرده و اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

حسین صمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ اظهار داشت: ماموران انتظامی در ایست و بازرسی در محور ارومیه به مهاباد به یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو 90 هزار نخ سیگار خارجی را کشف و ضبط کرده و اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی ارومیه تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان ارزش کالاهای مکشوفه شده بنا بر اعلام کارشناسان امر مبلغ 300 میلیون ریال اعلام شد و متهم جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

صمدپور با اشاره به تبعات سوء قاچاق بیان کرد: پدیده قاچاق یکی از معضلات بزرگ اقتصادی است که آثار مخربی در جامعه برجای می‌گذارد که ماموران انتظامی، مبارزه بی‌امان با اخلالگران نظام اقتصادی کشور را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: تبعات سوء پدیده قاچاق، سبب نابودی جامعه و سرمایه‌های ملی می‌شود و شاه کلید مبارزه با این معضل اجتماعی می‌توانند با همکاری و همیاری پلیس عرصه را برای فعالیت سوداگران اقتصادی تنگ‌تر کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: طرح برخورد با قاچاقچیان کالا به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار دارد و شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

وی با تاکید بر مضرات کالاهای قاچاق به ویژه سیگار که سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد بیان کرد: مرزبانان استان برای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق کالا عزم جدی داشته و با استفاده از تمامی تجهیزات پیشرفته بر نوار مرز به طور کامل اشرافیت دارند.

صمدپور بر ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب در راستای کاهش مصرف مواد دخانی در آذربایجان غربی تاکید و تصریح کرد: بهترین راهکار مبارزه با مصرف مواد دخانی در درجه اول آگاهی و اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان است.

وی، خود مراقبتی را راهکار دیگر برای مقابله با مصرف دخانیات در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی افراد توجیه می‌کنند که مواد دخانی را به صورت تفریحی مصرف می‌کنند یا نبود تفریحات مناسب را عامل مصرف می‌دانند در حالی که به هیچ وجه مصرف مواد دخانی را نمی‌توان جانشین تفریحات سالم خواند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.