والدین می توانند نقش اساسی در پیشگیری از ایجاد مشکل برای فرزندان خود در اثر استفاده درست از اینترنت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاطمه میرزایی جامعه شناس گفت: مشکلی که در جامعه ما وجود دارد بیشتر بر ترس والدین از مشکلات و معضلات اینترنت مربوط می شود اما معمولاَ پدر و مادرها در این باره اقدامی نمی کنند.


وی با بیان اینکه برخی خانواده ها به دلیل ترس زیاد از اینترنت بیش از حد فرزندان خود را محدود را در استفاده از این وسیله ارتباطی محدود می کنند گفت: برخی دیگر از این خانواده ها بیش از اندازه خوش بین هستند و اصلا َدرک درستی از خطرهای احتمالی پیش رو ندارند.

میرزایی ادامه داد: از سوی دیگر متاسفانه سطح سواد اینترنتی برخی از مادرها و پدرها به دلایل مختلف اجتماعی و فرهنگی در حدی نیست که بتوانند کمک یا آموزشی در این زمینه به فرزندان خود بدهند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن اطلاعات رایانه ای نوعی بی سوادی محسوب می شود گفت: حال می توانیم به این موضوع ناراحت کننده پی ببریم که چند درصد از خانواده ها بی سواد هستند.

میرزایی تاکید کرد: همین بی سوادی می تواند مشکلاتی مانند جرایم اینترنتی را در کشور به دنبال داشته باشد که ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای آموزش خانواده ها و بچه ها در مورد استفاده صحیح از اینترنت کاری است اجتماعی که مسولان باید هر چه بیشتر به آن بپردازند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.