معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای انتخابات الکترونیکی به وجود آمده است.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای انتخابات الکترونیکی به وجود آمده استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران کل فناوری اطلاعات استانداری‌ها که صبح امروز در ساختمان کوثر برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای انتخابات الکترونیکی به وجود آمده و وزارت اطلاعات و کشور هم کارهای بسیار خوبی را انجام داده‌اند ولی مهم این است که شورای نگهبان توجیه شود که این سیستم می‌تواند کارآمد باشد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: برداشت من این است که این اتفاق برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیافتد چون زمان زیادی از انجام انتخابات در دولت نگذشته ولی به نظر می‌رسد برای انتخابات سال 96 همه چیز فراهم باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت از سویی به دنبال گسترش سیستم‌های الکترونیکی در کشور است و از سوی دیگر به حذف برخی از آنها مانند کارت سوخت می‌پردازد گفت: استفاده از کارت سوخت به دلیل قیمت‌های مختلف بنزین در یک مقطع خاص مطرح شد، اما امروز بنزین دیگر با قیمت‌های مختلف عرضه نمی شود، این موضوع دیگر کارآمد نیست و تنها وقت مردم را می‌گیرد ما امروز تلاش می‌کنیم تا فرایندهای موجودی که به مردم سرویس‌هایی را می‌دهند احصا کنیم تا آنها به صورت الکترونیکی انجام شوند.

وی افزود: اگر این کار انجام شود تحول چشمگیری در سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به مردم ایجاد خواهد شد. 
 
وی با اشاره به نتایج انتخابات اخیر عنوان داشت: در انتخابات اخیر شاهد حضور 60 درصدی مردم در سراسر کشور بودیم که اگر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شد قطعا حضور مردم بالاتر بود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: در انتخابات 7 اسفندماه حماسه بزرگی ایجاد شد و نتایجی بسیار خوبی بدست آمد.

بانک افزود: این انتخابات نشان داد که مردم همچنان پای عهد به این کشور، نظام، رهبر، دولت هستند و آمدند تا مسیری که در سال 92 ایجاد شده بود را تکمیل کنند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در سال 96 هم شاهد ائتلاف اخیر اصلاح طلبان با اعتدال‌گراها خواهیم بود اظهار داشت: باید منتظر باشیم به هر حال نتیجه خوبی بدست آمد و فکر می‌کنم که این نتیجه قابل تکرار باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار