موشک فالکن ۹ آمریکا روز جمعه یک ماهواره مخابراتی را در مدار زمین قرار داد.

پرتاب ناموفق موشک فالکن 9 به فضابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از کیپ کاناورال،موشک فالکن 9، ساخت شرکت اسپیس‌اکس آمریکا روز جمعه یک ماهواره مخابراتی را در مدار زمین قرار داد اما متخصصان فضایی آمریکا نتوانستند طبقه اصلی موشک را که قابلیت استفاده مجدد دارد، در سواحل فلوریدا سالم به زمین بازگردانند. 

مسئولان شرکت اسپیس اکس پیش‌تر هشدار داده بودند که احتمال موفقیت عملیات بازگرداندن بخش اصلی موشک که امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد، بسیار کم است. 

دسامبر گذشته موشک فالکن ۹ در چارچوب ماموریتی، که کار‌شناسان فضایی خطراتش را کمتر ارزیابی کرده بودند، اولین بازگشت موفقیت آمیز خود را بر روی یک سکوی فرود در سطح زمین تجربه کرد، اما موشک فالکن ۹ در عملیات جدید خود یک ماهواره مخابراتی را در ارتفاع سی و نه هزار کیلومتری در مدار زمین-ثابت قرار داد. برای اینکه متخصصان ناسا بتوانند بخش اصلی موشک را سالم به زمین بازگردانند، کنترل سرعت آن بسیار اهمیت داشت. 

 ژانویه گذشته نیز در اولین پرتاب موشک فالکن، عملیات بازگرداندن موشک با شکست مواجه شد. 

عملیات روز گذشته که ابتدا قرار بود بیست و چهارم فوریه صورت گیرد اما چهار بار به تعویق افتاد، دومین عملیاتی بود که شرکت اسپیس ایکس در سال جدید میلادی انجام داد. این شرکت انجام دوازده عملیات از این نوع را برای سال دو هزار و شانزده پیش بینی کرده است. 

موشک فالکن۹ حامل یک ماهواره مخابراتی به وزن تقریبی ده تن بود که شرکت بوئینگ برای شرکت اپراتور ماهواره SES SA مستقر در بتزدورف Betzdorf لوکزامبورگ ساخته بود. موشک فالکون روز گذشته ساعت بیست و سه و سی و پنج دقیقه به وقت گرینویچ پرتاب شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار