استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ایجاد شرایط لازم برای میزبانی و پذیرش سرمایه گذاران در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ مهندس سعادت در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران و سایر اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بسترسازی در جهت جذب سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: اگر بدنبال رشد و رونق اقتصادی هستیم باید مسیر جذب سرمایه گذاری را در استان هموار سازیم که لازمه این امر نیز ایجاد شرایط میزبانی و پذیرش سرمایه گذاران، شناسایی و رفع موانع سرمایه گذاری و همچنین اصلاح و بهبود فضای کسب و کار در استان است.

وی ادامه داد: از مدیران،مسئولان و فرمانداران استان انتظار می رود در حوزه کاری خود، موانع و احیانا قوانین مزاحم سرمایه گذاری را احصاء و مطرح کنند تا با انعکاس آنها به مراجع ذیربط، نسبت به اصلاح و برطرف نمودن موانع اقدام شود.

مطالعه دقیق مستندات برنامه ششم توسعه بعنوان نقشه راه اجرایی کشور و ارائه پیشنهادات و دیدگاههای کارشناسانه در جهت توسعه استان در چهارچوب برنامه ششم توسط مدیران و مسئولان استانی از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه به لایحه بودجه سال 95 و سهم اعتبارات استان در این لایحه اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات استان در سال 94، 192 میلیارد تومان بود که این رقم در لایحه بودجه 95، 252 میلیارد تومان پیش بینی شده که با احتساب رقم مربوط به اعتبارات توازن، بودجه استان در سال آتی 371 میلیارد تومان خواهد بود که این رقم، برای استان رقم خوبی است و می تواند بخشی از مشکلات عمرانی استان را رفع کند اما نباید صرفا روی اعتبارات تخصیصی از سوی دولت متمرکز شویم بلکه باید برای رشد و شکوفایی استان، حضور و فعالیت بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را پررنگ تر کنیم.

وی به درآمدهای بالای دولتهای نهم و دهم نیز اشاره کرد و افزود: علی رغم درآمدهای بسیار زیاد در طول سالهای 84 تا پایان دولت دهم، به لحاظ سرمایه گذاری، کشور با رشد منفی روبرو شد که متاسفانه امروز انعکاس و نتیجه این رشد منفی، خودش را در موضوعاتی مثل بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان می دهد.

سعادت اضافه کرد: باید برای جبران این عقب ماندگی ها، از تمامی ظرفیت هاو امکانات موجود در استان استفاده کنیم و بویژه شرایط و صحنه را برای ورود سرمایه گذاران به استان فراهم کنیم.

حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه در رابطه با آخرین وضعیت اعتبارات عمرانی استان و جایگاه استان در لایحه بودجه سال 95 توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.