دامغان؛

تجلیل ازخدمات حجت الاسلام والمسلمین ترابی در دامغان

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ۲۵ سال در سنگر نماز عبادی سیاسی جمعه حضور داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،در مراسمی از ربع قرن خدمات دینی و فرهنگی حجت الاسلام سید محمود ترابی به میزبانی مسجد جامع دامغان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از خدمات و زحمات آیت الله سید محمود ترابی در راه نشر و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی اظهار داشت: علما و حوزه های علمیه منشاء خدمات فراوانی به جامعه بوده و همگان از این خدمات بهره مند هستند.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی با اشاره به جایگاه طلاب و علمای دامغان در شهر مقدس قم، این مهم را نشان از داشتن اساتید بزرگ این شهرستان که این افراد در نزد آنان پرورش و تربیت شده اند دانست و خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا شخصیت هایی چون ترابی در جامعه افزایش پیدا کنند چون وجود ایشان به ترویج فرهنگ اسلامی کمک فراوان می کند.
وی همچنین اشاره ای نیز به ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و با بیان اینکه برای تقرب به خدا باید آن حضرت را بهتر بشناسیم، یاد آورشد: حضرت فاطمه زهرا (س) حجت تمام بر ائمه اطهار (س) بودند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (س)  خطاب به روحانیان و علما اظهار داشت: در منابر و سخنرانی های خود به بیان شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) بپردازید و همگان را با این شخصیت ممتاز آشنا کنید.
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه شیعه بهترین مکتب است، اظهار داشت: پیروان این مکتب باید به مقام والای ائمه اطهار اهمیت دهند و سیره زندگی ایشان را رهرو راه خود قرار دهند.
وی با اشاره به وظایف و رسالت علما و روحانیان افزود: وجود و ارزش یک جامعه به داشتن علمای آن است و باید تلاش شود فرزندان خود را برای کسب معارف و علوم دینی به سمت و سوی حوزه های علمیه سوق دهیم.
استاد درس خارج فقه و اصول گفت: در شرایط فعلی که دشمنان در حال ضربه زدن به جامعه دینی ما هستند باید از فرهنگ شیعه محافظت و مراقبت و با ترفندها و توطئه های دشمنان مقابله و مبارزه کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این آئین ضمن تکریم و تجلیل از مقام شامخ علما و روحانیت اظهار داشت: مردم همیشه خدمتگزاران خود را دوست دارند و به آنان احترام می گذارند.
آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: حجت الاسلام سیدمحمود ترابی خادم و خدمتگذار واقعی مردم بود و مردم از وجود و برکات این شخص
وی باتقدیر از حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی در پای صندوق های اخذ رای هفتم اسفند اظهار داشت: مردم ایران به ندای رهبر و مقتدای خود لبیک گفتند و این حماسه عظیم را آفریدند.
وی انتخابات را مظهر عزت و سرافرازی ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم ما پس از ۳۷ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای حماسه ای ملی را خلق کردند و خوش درخشیدند.
امام جمعه دامغان هم در این آئین از علما به عنوان نگهبانان دین و جامعه یاد کرد و افزود: علما مردم را به سمت معارف دینی و اسلامی هدایت می کنند و در ترویج و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.
حجت الاسلام سید محمد حسینیان با اشاره به شخصیت عالم وارسته و فرزانه سید محمود ترابی اظهار داشت: این شخصیت ممتاز در طول عمر خود تاکنون منشاء خدمات ارزنده و شایسته به جامعه بوده و همگان از وجود این شخصیت بهره مند بوده اند.
وی با یادآوری اینکه شهرستان دامغان دارای چهار حوزه علمیه برادران و خواهران است با ۵۰۰طلبه است، گفت: این مهم نشان از جایگاه تحصیل علوم دینی در بین مردم این دیار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این آیین بر ضرورت ترغیب و سوق دادن جوانان و خصوصا نخبگان به حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: حضور روحانیان در روستاها باید تقویت شود.
محمد رضا سوقندی گفت: علما و حوزه های علمیه امروزه دارای خدمات ارزنده هستند و این به برکت و وجود علمایی دینی چون آیت الله شاهچراغی و ترابی است.
حجت الاسلام سید محمود ترابی در سن بیست وچهارسالگی رهسپار شهر مقدس قم شد تا در کنار مضجع کریمه اهل بیت حضرت فاطمه زهرا (س) به تکمیل آموخته های علمی خود بپردازد و سطوح عالی را در محضر آیات عظام محمد تقی ستوده (ره)، مصطفی اعتمادی، جعفر سبحانی، فاضل لنکرانی، سید محمد باقر سلطانی طبا طبایی،  شیخ علی مشکینی، ابوالقاسم خزعلی و ... کامل کرد.
وی در سال ۱۳۷۲ از طرف مقام معظم رهبری به امامت جمعه شهر دامغان منصوب و پس از ۲۵ سال حضور در سنگر نماز عبادی سیاسی جمعه در ۱۶ آذر امسال به دلیل کهولت سن از این عنوان کناره گیری کرد.
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.