رییس جمهور افغانستان می‌گوید: گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار شکست خورده و مراکز نظامی و شبکه رادیویی شان از بین رفته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرگاران، اشرف‌غنی که روز گذشته (پنجشنبه 14 حوت) در دومین نشست مشترک نمایندگان و سناتوران زون جنوب شرق و اعضای کابینه سخن می‌گفت، افزود که تا بابودی کامل اعضای گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار، عملیات نظامی علیه شان ادامه می‌یابد. ولایت ننگرهار از مراکز مهم فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان است.

اعضای این گروه در برخی از ولسوالی‌ها به ویژه ولسوالی اچین حضور گسترده دارند و بارها با نیروهای امنیتی کشور درگیر شده‌اند. اشرف‌غنی همچنین گفت که سال ۱۳۹۴، سال بقای افغانستان بود و این کشور جنگ و مراحل مختلف دشواری‌ها را سپری کرده است. آقای غنی می‌گوید هرچند سال جاری خورشیدی که به پایان خود نزدیک شده خشونت‌ها بیشتر بود، اما باآنه ظرفیت نیروهای امنیتی کشور افزایش یافته و از دو به این سو هر شب پنج عملیات خاص انجام می‌دهند.

رییس جمهور افزود که حرکت نیروهای امنیتی نیز منسجم و منظم شده و با آنهم حکومت افغانستان در نظر دارد تا اردوی متحرک بسازد. اشرف‌غنی گفت که نیروهای پولیس که در خط اول جنگ قرار دارند نیز با سلاح سنگین مهجز می‌شوند.

اشرف‌غنی گفت که او به منظور تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی کشور هفده بار باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا از طریق ویدیو کنفرانس در تماس شده است. آقای غنی گفت که در نتیجه این تماس‌‌ها ایالات متحده امریکا و دیگر شرکای بین‌المللی افغانستان به تعهدات‌شان برای تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی کشور تجدید کرده‌اند.

اشرف‌غنی در این نشست همچنین گفت که با شروع سال جدید، حکومت افغانستان از کارکردها و دست‌آوردهایش در سال ۱۳۹۴ به مردم گزارش خواهد داد. او گفت هرچند وزارت‌‌خانه‌ها نتوانسته‌‌اند بیشتر از پنجاه و پنج درصد بودجه انکشافی را مصرف کنند، اما در سال آینده این رقم بالا خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.