نخست وزیر انگلیس گفت کشورش با عضویت در اتحادیه اروپا بود که توانست کشورهای ایران و روسیه را تحریم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری با رئیس جمهور فرانسه در آمیان فرانسه تاکید کرد لازم است استراتژی جامعی برای شکست تهدیدات اسلامگرایی افراطی هم در داخل کشور و هم در خارج داشته باشیم.

از زمان حملات پاریس، جنگنده های انگلیس به همراه همتایان فرانسوی خود حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام داده اند. حملات ما توانمندیهای داعش را کاهش داده است به طوریکه آنها به سختی می توانند اراضی را که زمانی مطمئن بودند می توانند در کنترل خود داشته باشند، نگه دارند.

همچنین لازم است به جنگ داخلی در سوریه پایان دهیم و دولتی در دمشق تشکیل شود تا صلح و ثبات را به آن کشور بیاورد. ما از توافق اخیر برای توقف درگیریها استقبال می کنیم. این توافق می تواند فرصتی برای پیشرفت در گفتگوهای صلح هفته آینده فراهم کند. اما اینها فقط در صورتی موفق می شوند که رفتار رژیم سوریه و حامیان آن تغییر کند.

روسیه لازم است به حملات خود به غیرنظامیان سوریه و مخالفان میانه رو پایان دهد و قبول کند که باید انتقال سیاسی در سوریه بدون اسد صورت بگیرد و رهبر جدیدی در این کشور روی کار بیاید که بتواند سوریه را دوباره متحد کند و صلح و ثبات را به آن کشور بازگرداند.

ما همچنین درباره مقابله با تهدیدات اسلامگرایی افراطی در آفریقا گفتگو کردیم. ما توافق کردیم تلاشهایمان را در نیجریه و منطقه ساحل آفریقا افزایش دهیم از جمله اینکه نیروهای منطقه ای را آموزش دهیم و از نیروی ویژه مشترک چند ملیتی در نبرد علیه بوکوحرام حمایت کنیم.

ما همچنین لازم است از خودمان در برابر مسلمانان بنیادگرا و تندرو در کشورهایمان دفاع کنیم از این رو توافق کردیم همکاریهایمان را در مبارزه با تروریسم به ویژه در زمینه همکاری اطلاعاتی ، حمل و نقلی و امنیت هوایی افزایش دهیم. انگلیس و فرانسه توافق کرده اند مشترکا یک میلیارد و پانصد میلیون پوند برای ساخت نسل بعدی سامانه های پرنده بدون سرنشین جنگی سرمایه گذاری کنند.

از طریق اتحادیه اروپا بود که ما توانستیم علیه روسیه بر سر تجاوز غیرقانونی به کریمه تحریمهایی را وضع کنیم. از طریق بازوی اقتصاد جمعی اتحادیه اروپا بود که تحریمهای ما ایران را پای میز مذاکره آورد و دسترسی ایران را به بمب اتمی قطع کرد. از طریق همکاری و اشتراک اطلاعاتی با شرکای اروپایی ما بود که توانسته ایم به بهترین نحو با جرائم فرامرزی و تروریسم در جهانی خطرناک مقابله کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
دزززززز تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
کامرون درست فته انگلیس حود کسی نیست از صدقه سر دیگر کشورها بهره میبرد
آخرین اخبار