نخستین نشست تخصصی بررسی رسانه ای اجتماعی بر انتخابات 94به همت بسیج رسانه خراسان رضوی وبا مشارکت نخبگان رسانه استان در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دراين جلسه هم اندیشی که در دفتر روزنامه قدس عصر دیروزبرگزار شد، شرکت کنندگان به تبادل نظر در خصوص تاثیرات مثبت ومنفی شبکه های اجتماعی پرداختند.

مدیرباشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی در این نشست گفت: شبکه های اجتماعی در فضای انتخابات 94 تنها توانست با شیوه های تبلیغی زیبا وماهرانه مخاطب را به سمت وسویی که می خواستند هدایت واغناء کنند .

محمد صادق حاتمی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی به آگاهی بخشی مخاطب توجه نکرد،تصریح کرد: فضای یک سویه ونگاه تبلیغی تنها محصولات کاربردی شبکه های اجتماعی بود این در حالی است که برخی از نامزد های مجلس دهم با وجود این که انسان های متخصصی بودند، اما اصول اخلاقی درستی را در تبلیغات رسانه ای خود رعایت نمی کردند وقتی به آنها انتقاد دوستانه مي شد نقد را می پذیرفتند اما مطیع امر مشاور تبلیغی خود بودند.

وی گفت: ابتدا باید سواد رسانه ای در جامعه ارتقاء یابد بعد از آن انتظار داشته باشيم مردم با استفاده از شبکه های اجتماعی توانایی اطلاعات صحیح برای انتخابات سالم را پیدا کنند.

مدیر انجمن تحلیل گران بسیج رسانه خراسان رضوی هم در این نشست ضمن تبیین کارکردهای شبکه های اجتماعی وتاثیرات مخرب ومفید این رسانه ارتباطی درجامعه گفت: رسانه های اجتماعی وقتی موفق هستند که هنجارها اخلاقی قانونی را در فضای حقیقی جامعه محترم هست را زیر پانگذارند.

نعمتی، نقش شبکه های اجتماعی را در فرایند انتخابات های آینده کشور را بسیار موثر دانست وبر لزوم آسیب شناسی آن تاکید کرد وافزود: از آنجا که ارتباط با در شبکه های اجتماعی بسیار راحت است کسانی بهره برداری لازم را از این فضا می کنند که بتوانند تاثیر ماثرتری بر روی اندیشه واحساس مردم داشته باشند.

محمودی کارشناس رسانه هم دراین نشست به جوانب مختلف پیام های منتشر شده در فضای مجازی پرداخت وگفت: آنچه در انتخابات 94 در فضای مجازی اتفاق افتاد تغییر فرآیند علمی تبلیغات بر اساس نقش رسانه ای نبود بلکه بهره برداری برخی افراد زیرک از میزان تاثیر پذیری مردم از این شبکه ها بود که نتیجه آن نیز آنچنان که آنها میخاستند رقم خورد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: رسانه ، انتخابات ، نشست ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.