فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ شهرستان پارس‌آباد دارای بیش از 65 هزار هکتار اراضی ملی و مراتع است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی در نشست با کارکنان منابع طبیعی شهرستان پارس‌آباد با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد دارای بیش از 65 هزار هکتار اراضی ملی و مراتع است.

وی افزود: 6 هزار و 200 خانوار با جمعیت بیش از 32 هزار نفری با بیش از 57 هزار واحد دامی مجاز از مراتع بهره‌برداری می‌کنند که یک هزار و 400 هکتار از این اراضی به صورت جنگل با گونه‌های ویژه درختی سنوبر و گز و بید و سنجد پوشیده است.

صمدی با قدردانی از کارکنان منابع طبیعی در جلوگیری از تخریب و احیا دوباره بیش از 2 هزار هکتار از مراتع شهرستان تصریح کرد: پیگیری سند مالکیت برای اراضی ملی و حفاظت و نگهداری و جلوگیری از تخریب و تدوین برنامه و سند توسعه شهرستان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری موجود در منابع طبیعی که سبب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال می‌شود، مورد تاکید است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد در ادامه با اشاره به قرار گرفتن ایستگاه تولید بذر و نهال به عنوان مرکز تولید نهال و بذر استان در شهرستان و دومین شهر پرجمعیت بودن پارس‌آباد بیان کرد: تخصیص نهال به شهرستان پارس‌آباد ناعادلانه بوده و باید اختصاص با معیارها و شاخص‌های منطقی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.